مکمل بنزین
گوناگونخبر

پژو 108؛ به جای‌ مانده از خانواده فرانسوی‌ها را بیشتر بشناسید!

پس از رونمایی از سوغاتی‌های جدید دو غول خودروساز کشور! که توسط شریک‌های فرانسوی (شما بخوانید چینی!) در عرصه‌ی بین المللی به تولید و فروش می‌رسند و هم‌چنین عرضه و تولید قریب الوقوع آن‌ها، در سبد محصولات ذکر شده با توجه به قیمت گذاری‌های اولیه، جای خالی خودروهای با کیفیت و جذاب در بازار قیمتی زیر 40 میلیون تومان کاملا احساس می‌شود.

حال اگر جامعه جوان کشور که سهم زیادی از نظر آماری به خود اختصاص داده‌اند را در نظر بگیریم، می‌توان از میان تولیدات جهانی کنسرسیوم پژو-سیتروئن مدل‌های جذابی را پیدا کرد که با تولید و داخلی سازی آن‌ها درون کشور می‌توان به قیمت‌ رقابتی زیر 40 میلیون تومان دست یافت. به نظر نگارنده یکی از گزینه‌های مناسب جهت پر کردن فضای خالی در بازه قیمتی زیر 40 میلیون تومان (مدلی که بتواند سلیقه و اعتماد جامعه جوان را به خود جلب کند.) کوچک‌ترین عضو خانواده شیرها، پژو 108 است.

Peugeot-108-2015-800-14

پژو 108 که همراه با برادر دو قلوی خود سیتروئن C1 به بازار عرضه شده، در کلاس خودروهای مینی شهری با شعار “عصاره‌ی مد و تکنولوژی”، پا به میدان رقابت گذاشته است. پژو 108 با دو موتور بنزینی یک لیتری و یک موتور بنزینی قوی‌تر 1/2 لیتری سه سیلندر تولید می‌شود.

پسر کوچک پژو به صورت سه درب، پنج درب یا هم‌چنین همراه با سقف جمع شونده سافت تاپ قابل سفارش است.

Peugeot-108-2015-800-18

مدل پایه پژو 108 سه درب همراه با موتور 1 لیتری سه سیلندر و گیربکس 5 سرعته دستی 68 اسب بخاری، مصرف سوخت 3/5 لیتر در یکصد کیلومتر، سیستم تهویه مطبوع دستی، مانیتور هفت اینچی، رینگ 14 اینچی و چراغ های روشنایی روز با قیمت 8495 یورو (کمتر از 34 میلیون تومان) و با گارانتی 3 ساله عرضه می‌شود. با توجه به قیمت، ظاهر، ابعاد، امکانات فنی و رفاهی این خودرو می‌توان بازار بسیار داغ و رقابتی برای آن در داخل کشور متصور شد.

Peugeot-108-2015-800-39

یکی از ویژگی‌های مهم این خودرو، پیروی از مد است؛ بطوریکه امکان سفارش از میان طیف گسترده‌ای از ترکیب رنگ بدنه و هم‌چنین تریم داخلی مختلف برای مشتریان وجود دارد.

Peugeot-108-2015-800-4c

حال پس از بررسی اجمالی، برای نگارنده این سوال بوجود می‌آید چرا دو غول خودرو‌ساز وطنی در سبد محصولات فرانسوی-چینی خود خبری از تولید و عرضه این مینی جذاب شهری و حتی برادر دوقلوی آن(سیتروئن C1) وجود ندارد؟!

Citroen-C1-2015-800-01

البته با کمی بررسی در سایت شریک چینی پژو-سیتروئن (دانگ فنگ موتور) تا حدودی می‌توان به سوال مطرح شده پاسخ داد؛ زیرا این دو خودرو کوچک خوش قیمت در سایت تولید این شرکت در چین وجود ندارند!

امید ایزد پناهی

کارشناس ارشد مهندسی مکانیک ...... "اگر بعد از پارک کردن خودرو به آن نگاه دوباره نمی اندازید، خودروی اشتباهی را مالک هستید!"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا