مکمل بنزین
گوناگونخبر

فناوری جدید آئودی زمان دقیق انتظار پشت چراغ قرمز را به شما می‌گوید

توجه به چراغ راهنمایی و رانندگی همیشه جزء اصلی‌ترین ارکان هنگام رانندگی است. برای خیلی از رانندگان مهم است که زمان چراغ قرمز چهارراهی که به آن رسیده‌اند چقدر طول می‌کشد. البته شاید باخود بگوئید قرارگرفتن تایمر شمارش معکوس می‌تواند مشکل را حل کند. بله تا حدودی درست است اما این ثانیه شمارها همیشه عدد دقیق را به شما اعلام نمی‌کنند. مثلا اگر دقت کرده باشید گاهی روی یک عدد خاص می‌ایستند و یا به خاطر بار ترافیکی، عددی را نشان نمی‌دهد و از علامت‌های مخصوص پلیس برروی استفاده می‌شود. از طرفی در بسیاری از کشورها همچون آمریکا معمولا از ثانیه شمار در تقاطع‌ها و چهارراه‌ها استفاده نمی‌شود.

audi-red-light4

اخیرا کمپانی بزرگ آئودی از یک فناوری جدید خبر داده تا با استفاده از آن، دغدغه برخی از رانندگان برای فهمیدن مدت زمان انتظار پشت چراغ قرمز کاهش یابد. این ویژگی جدید باعث می‌شود تا اطلاعات ترافیکی مربوط به چراغ راهنمایی و رانندگی از داخل صفحه کیلومتر خودروهای جدید آئودی دردسترس راننده قرار بگیرد. بنابراین بعد از توقف پشت چراغ قرمز به طور دقیق می‌توان متوجه شد که چه مدت دیگر چراغ سبز خواهد شد.

audi-red-light2

البته درحال حاضر برای فعال شدن این سیستم و بهره‌مندی از آن محدودیت‌هایی وجود دارد. در آمریکا فقط چندین شهر هوشمند با زیرساخت قابل استفاده و سازگار با این سیستم وجود دارد. نحوه کارکرد بدین صورت است که هنگام رانندگی با خودروی آئودی، اطلاعات به صورت آنی (Real Time) از طرف سیستم مدیریت پیشرفته ترافیکی که تمامی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را کنترل می‌کند، به صورت سیگنال های پیوسته ارسال می‌شود.

audi-red-lightjpg

خودرو از طریق یک اتصال داده‌ای LTE تعبیه شده در خود، این اطلاعات را که ابتدا با سرورهای اختصاصی شرکت به اشتراک گذاشته شده و مجددا ارسال شده‌اند، دریافت می‌کند. بدین ترتیب هنگام توقف خودرو پشت هر چراغ قرمزی، مدت زمان انتظار دقیق به صورت یک ثانیه شمار نزولی در صفحه کیلومتر به نمایش در می‌آید. این فناوری قرار است در مدل های Q7 2017 و A4 2017 مورد استفاده قرار گیرد. البته هدف اصلی آئودی از توسعه این فناوری بالاتر از اعلام زمان باقی مانده است، چراکه این شرکت می‌خواهد با بهره‌مندی از آن یک تحول جدی را در سیستم استارت/استاپ خودکار و همینطور سیستم ناوبری محصولاتش ایجاد کند. در حال حاضر این فناوری به صورت آزمایشی در لاس وگاس، واشنگتن، سیاتل و پورتلند آمریکا مورد استفاده قرار گرفته که به تدریج توسعه خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا