مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبر

5 کانسپت فوق‌العاده که ارزش انتظار را دارند!

کانسپت‌ها همیشه به واقعیت تبدیل نمی‌شود، اما گاهی برخی از آنان آن‌قدر زیبا و دلربا هستند که تولیدکنندگان دست به ریسک می‌زنند و به سمت تولید آن‌ها می‌روند! در حوزه خودرو سالانه، ده‌ها و شاید صدها کانسپت مختلف از سوی طراحان زبردست و گاهی آماتور به دست تولیدکنندگان خودرو می‌رسد. برخی از سازندگان آن‌ها را گسترش داده و در نمایشگاه‌های خودرو به نمایش می‌گذارند، اما خب ممکن است هیچ گاه به سمت تولید آن نروند.

وب سایت AutoGuide در مطلبی به 5 کانسپت برتر این روزهای صنعت خودرو اشاره کرده است و معتقد است انتظار برای تولید انبوه این محصولات بی‌نظیر ارزش دارد. با هم به این 5 کانسپت زیبا نگاهی میندازیم:

سعی می‌کنیم این بار لیست را از آخر به اول برای شما قرار دهیم!

5- Buick Avenir Concept

کانسپت جدید کمپانی بیوک یعنی Buick Avenir جدیدترین طرح این شرکت قدیمی است که در نمایشگاه خودرو دیترویت در سال 2015 رونمایی شد. طرح اولیه این خودرو به عنوان یک نمونه اولیه بسیار لوکس و خیره کننده به نظر می‌رسد. با توجه به این طراحی شاید بتوان در آینده تولید و عرضه یک پرچم‌دار بسیار شیک را از کمپانی بیوک انتظار داشت.

buick-avenir-concept

شاید نوع نگاه به کمپانی بیوک، همانند نگاه به ماشین پیر مردها باشد؛ اما بیوک در نظر دارد تا شرایط خود را بهبود بخشیده و از اینکه خودروهایش را به افراد فقیر نسبت دهند، فرار کند. نگاه به این کانسپت نشان می‌دهد که تولید این محصول به‌زودی آغاز خواهد شد. بهره گیری از نسل جدید موتورهای V6 همراه با گیربکس 9 سرعت اتوماتیک از برنامه‌های بیوک است.

اگر تولید این خودرو به قطعیت برسد، باید امیدوار باشیم که بیوک به طرح و کانسپت اولیه اعتماد کند و همانند سایر تولید کنندگان، محصول نهایی زمین تا آسمان با کانسپت اولیه فرق نداشته باشد.

4- Toyota FT-1 Concept

کمپانی تویوتا سال 2014 را با موفقیت به پایان رساند و در انتها آن از کانسپت جدیدش یعنی FT-1 رونمایی کرد. محصولی که به نظر می‌رسد یک سر و گردن از دیگر تولیداتش بالاتر باشد. شاید اگر بخواهیم این کانسپت را با دیگر محصولات این کمپانی مقایسه کنیم، نتوانیم نمونه‌ای برای این طرح جذاب پیدا نماییم.

toyota-ft-1-concept

با شرایط موجود، این خودرو یعنی FT-1 و ظاهر خاصش، احتمالا دنباله‌ای برای مدل محبوب Supra خواهد بود. بنابراین اگر تویوتا بتواند حتی 80 درصد طراحی و کانسپت پیش رو را به مرحله تولید برساند، آنگاه یکی از بهترین برگ‌های برنده خود را برای سایر رقبا رو کرده است. پیش از آنکه سال گذشته میلادی به پایان برسد، کمپانی تویوتا کانسپت دیگری از FT-1 را نشان داد که از رنگ خاکستری برای آن استفاده شده بود. البته این خودرو با ظاهری که دارد، با هر رنگی تولید شود هواداران بی‌شماری پیدا خواهد کرد. حتی رنگ سبز فسفری!

به طور معمول کانسپت‌های خودرو نشان می‌دهند که خودروسازان می‌توانند به علاقه مشتریان احترام گذاشته و خواسته آن‌ها را به مرحله تولید برسانند. به نظر شما آیا می‌توان به این کانسپت زیبای تویوتا نه گفت؟

3- Audi Prologue concept

اواخر سال گذشته میلادی، در نمایشگاه خودرو شهر لس آنجلس، کمپانی مطرح Audi از یک کانسپت مقدماتی برای مدل‌های آینده خود رونمایی کرد. علت اینکه این محصول در رتبه‌ای بالاتر نسبت به FT-1 تویوتا قرار گرفته، این است که این کمپانی تاکنون کانسپت‌های زیادی را به مرحله تولید و عرضه عمومی رسانده است و از این حیث موفق‌تر از کمپانی ژاپنی تویوتاست.

audi-prologue-concept

اما تمامی تحلیلگران به شدت امیدوارند که A9 آئودی به واقعیت بپیوندد! آنگاه این کمپانی جاه‌طلب با تولید جدیدش به طور مستقیم به جنگ با کمپانی مرسدس بنز و محصولات کلاس S آن‌ها می‌رود. آن‌هم با خودرویی بسیار لوکس و ظاهری اسپرت!

تصور کنید که کارایی و پویایی محصولی چون R8 به طور تمام و کمال و بدون هیچ نقصی وارد این کانسپت اولیه آئودی شود. آنگاه دیگر این خودرو لازم نیست همچون R8 فریاد بزند که من را ببینید، فقط کافی است که سر خود را بالا بگیرد و با لبخندی ملیح، کلاه خود را کمی صاف کند! تصورش را بکنید؛ عالی می‌شود.

2- Honda Civic Si Concept

اگر یک چیز باشد که هوندا نیازی صد در صد به آن داشته باشد و بخواهد آن را انجام دهد، تولید یک خودرو از سری Civic است که ظاهری کاملا شیک و اسپرت داشته باشد تا بدین ترتیب بتواند خاطرات زیبایی گذشته را زنده کند. بیایید برگردیم به دهه 1990، زمانی که برای اولین بار هوندا سیویک، همانند یک نان تازه وارد بازار شد و توانست در مدت کوتاهی محبوب بازارها شده و دست در دست مردم بچرخد. محصولی جمع و جور، با قیمتی مناسب و عملکردی فوق‌العاده.

honda-civic-concept

حال به نظر می‌رسد که هوندا در نظر دارد تا با تغییراتی در طراحی این سری محبوب خود، کارهای جالبی انجام دهد. نمایشگاه خودرو نیویورک امسال شاهد کانسپت جدید هوندا سیویک بود. این خودرو ساز ژاپنی همچنین اعلام کرد که به‌زودی Civic Type R را نیز وارد بازارهای ایالات متحده خواهد کرد. دلیل این که این کانسپت را در رتبه دوم قرار دادیم این است که ما واقعا باور داریم کمپانی ژاپنی هوندا، بدون هیچ تغییری این کانسپت زیبا و دلربا را که در نمایشگاه نیویورک امسال به حضار نشان داده است، به مرحله تولید خواهند رساند.

البته شاید هوندا نیم نگاهی به تغییر چرخ‌ها یا موضوعات کوچک دیگر داشته باشد، اما خوب این تغییرات چندان محسوس نخواهد بود؛ بنابراین تا عرضه نسل جدید هوندا زمان زیادی باقی نمانده است و می‌توانیم به زودی این خودروی زیبا و شیک را ببینیم.

1 – Nissan Vision 2020 concept

فکر نمی‌کنید که امکان ندارد لیستی از بهترین کانسپت‌های حوزه خودرو را جمع آوری کرد، اما نامی از محصولات آینده بازار را به میان نیاورد؟ در این میان نخواستیم تا نامی از محصول دیوانه‌وار کمپانی شورلت با نام Chaparral 2X و یا محصول واقعی‌تر فولکس واگن با نام GTI SuperSport بیاوریم. به همین دلیل به سراغ یک کانسپت عجیب و غریب از کمپانی نیسان به نام Nissan Vision 2020 رفتیم! اما چرا؟

nissan-concept-2020-vision-gran-turismo

این کانسپت یک پیش نمایش واقعی از نسل جدید GT-R این کمپانی خواهد بود. مسئولین ارشد این کمپانی گفته‌اند که Vision یک نمونه و چشم‌انداز فوق‌العاده با کارایی بالا از نیسان خواهد بود که در آینده‌ای نزدیک آن را خواهیم دید.

ظاهر این خودرو نشان می‌دهد با چیزی فراتر از نمونه‌های قبل روبه‌رو هستیم، این‌طور نیست؟

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا