مکمل بنزین
گوناگونخبر

تحقیقات نشان می‌دهد که تنها رانندگی کردن جوانان کار بسیار خطرناکی است!

رانندگی جوانان در خیابات‌ها به تنهایی بدتر و خطرناک‌تر است. تحقیقات نشان می‌دهد وقتی که افراد کم سن و سال و یا آنانی که به تازگی گواهینامه گرفته‌اند به تنهایی در خودرو نشسته‌اند، بدتر رانندگی می‌نمایند. طبیعی است که هر کسی وقتی دوستانش در ماشین او حضور دارند، کمی خطرناک‌تر و به اصطلاح خود با هیجان‌تر رانندگی کند، اما تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که رانندگی تکی، به مراتب در این افراد خطرناک‌تر و غیر قابل پذیرش‌تر است.

teen-drivers

به تازگی مرکز بیمه عمومی و خدمات مرتبط با جوانان (SADD) در مطالعه‌ای به این نتیجه رسیده است که 48 درصد از جوانان در هنگامی که به تنهایی رانندگی می‌کنند اقدام به ارسال پیام کوتاه به والدین خود در حین رانندگی می‌نمایند تا آنان را از حال خود آگاه سازند. به همین اندازه، حدود 56 درصد از جوانان پشت چراغ‌های رانندگی یا بخواب رفته‌اند و یا در حال خواب آلودگی بوده‌اند!

این گزارش دلیل این ارسال پیام کوتاه به والدین را این چنین بیان می‌کند:

جوانان فکر می‌کنند که والدینشان تمایل دارند هر لحظه از حال فرزند خود باخبر باشند، حتی اگر در حال رانندگی هستند. از افرادی که در این بررسی شرکت کرده‌اند، حدود 55 درصد آنان هنگام رانندگی به پدر و مادر خود پیام کوتاه ارسال کرده‌اند و 19 درصد از آنان باور داشتند که باید ظرف مدت تنها 1 دقیقه به پیام‌های والدینشان پاسخ دهند. از این میان 25 درصد نیز گفتند که تا 5 دقیقه فرصت دارند به پیام‌های پدر و مادر پاسخ دهند. در مقابل، حدود 58 درصد از والدین عنوان کرده‌اند که هیچ انتظاری از فرزندان خود برای اطلاع دادن از شرایط خود در هر دقیقه و ساعتی ندارند.

61 درصد از والدین عنوان داشته‌اند که فرزندشان به اندازه کافی می‌خوابد؛ اما حدود 70 درصد از جوانان عنوان کرده‌اند که در حال خستگی و خواب رانندگی می‌کنند که همین موضوع باعث می‌شود در هنگام بروز تصادف و یا اتفاقات ناگوار نتوانند به موقع عکس‌العمل نشان دهند. همچنین این بررسی نشان می‌دهد که حدود 52 درصد از جوانان در طول هفته تنها 3 تا 6 ساعت در شبانه روز را به خواب خود تخصیص می‌دهند.

NHTSA گزارش داد که نزدیک به 3 هزار تصادف منجر به مرگ در سال 2013 توسط رانندگان پریشان بوده است که از این میان 10 درصد از مرگ و میر رخ داده مربوط به جوانان می‌شود.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا