مکمل بنزین
خبر

داستان سوئیچ‌های خراب دست از سر جنرال‌موتورز بر نمی‌دارد!

تقریبا دو سال پیش و در سال 2014 بود که جنرال‌موتورز به دنبال معایب سوئیچ خودروهای خود؛ در یک فراخوان عظیم تقریبا تمام خودروهای تولیدی خود را راهی نمایندگی‌ها کرد. جنرال‌موتورز در آن سال به دلیل مشکل بوجود آمده در خودروهایش 935 میلیون دلار را به عنوان جریمه به دولت ایالات‌متحده‌آمریکا پرداخت نمود. پس از آن تاکنون شکایت‌های بسیاری از جنرال‌موتورز شده که در مجموع باعث آن شده‌اند که این کمپانی، پیش از 2 میلیارد دلار غرامت پرداخت کند! غرامت‌های پرداختی به حدی زیاد بودند که جنرال‌موتورز را تا مرز ورشکستگی پیش برد و دادگاه استیناف ایالات‌متحده با تجدید نظر در بسیاری از حکم‌های خود که ضد GM بود؛ از این کمپانی حمایت کرد تا ورشکست نشود.

gm-ignition-switch-repairs

اما اکنون نیز این مشکلات و شکایت‌های ناشی از عیوب سوئیچ‌های جنرال‌موتورز ادامه دارد. در تازه‌ترین شکایت؛ شخصی به نام زکریا استیونس که در سال 2011 در جریان یک حادثه با خودروی خود حضور داشته و یک نفر را به کشتن داده است؛ از جنرال موتورز به دلیل نقص در سیستم سوئیچ و استارت‌خودرو و در نتیجه از دست دادن کنترل خود و خودرویش شکایت کرده است!

او و وکلایش مشکل سوئیچ خودروهای جنرال‌موتورز را عامل تصادفات و کشته شدن بسیاری از مردم در حوادث رانندگی دانسته‌اند! با این حال وکلای  جنرال‌موتورز ادعا می‌کنند که خودروی استیونس مشکلی به غیر از سوئیچ داشته و اگر هم اتفاقی ناشی از نقص فنی رخ داده است؛ حاصل اهمال کاری استیونس بوده و جنرال‌موتورز به هیچ عنوان در تصادف نقشی نداشته است.

بر همین اساس قاضی پرونده ادعاهای استیونس را رد کرده و بزودی هیئت منصفه رای نهایی را صادر خواهد کرد. گویا یک‌بار دیگر دادگاه ایالات‌متحده امریکا برای کمک به جنرال‌موتورز دست به کار شده و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از جریمه شدن این کمپانی انجام می‌دهد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا