مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیات سال آینده نسخه کوپه مدل 124 را عرضه می‌کند!

براساس گزارشی که از چندین منبع معتبر منتشر شده، کمپانی فیات به احتمال خیلی زیاد قصد دارد تا اوایل سال آینده میلادی، یک نسخه سقف‌دار از نوع Hardtop را برای مدل 124 اسپایدر عرضه کند. موفقیت فروش این مدل باعث شده تا فیات یک نسخه کوپه ویژه با قدرت و عملکرد تقویت شده را در نظر داشته باشد. فیات 124 اسپایدر برروی پلتفرم خودروی ژاپنی محبوب مزدا MX-5 طراحی شده که به عقیده خیلی‌ها موفقیت اصلی آن نیز به همین دلیل بوده است.

fiat1

شاید به خاطر ایراداتی که از لحاظ کپی برداری در طراحی و مشابهت خیلی زیاد با برادر ژاپنی خود به این خودرو وارد شده، فیات تصمیم گرفته تا با طراحی مدل سقف‌دار تا جای ممکن برای ظاهر بیرونی این ایتالیایی ریز نقش، تفاوت ایجاد کند، مخصوصا اینکه می‌خواهد با اینکار کمی چاشنی اسپرت بودن را هم افزایش دهد! اولین نمایش از فیات 124 کوپه بر می‌گردد به نمایشگاه خودروی ژنو که ماه مارس امسال برگزار شد، جائیکه شرکت آبارت، یکی از زیرمجموعه‌های فیات، این خودرو را با تریم و نقش و نگار رالی، سقف فلزی ثابت و خروجی 300 اسب بخاری به معرض دید عموم قرار داد.

160301_abarth_124_rally_01

این فرصت بسیار خوبی بود تا شرکت فیات ایده تولید نسخه کوپه 124 را به ذهن خود بسپارد. این تصمیم باعث شد تا سقفی مشابه با نمونه رالی آبارت برای این خودرو تعبیه شود. البته انجام این کار با کمی تغییرات هم همراه بوده چراکه سقف استفاده شده کشیدگی بیشتری پیدا کرده و این فرم تا انتهای خودرو و چراغ‌های عقب دیده می‌شود.

fiat3

گمانه‌زنی‌ها در مورد تنوع احتمالی پیشرانه‌های مورد استفاده در فیات 124 کوپه با توجه به نوع بازار فروش آن، متفاوت است. گفته می‌شود فیات هم از پیشرانه 1.4 لیتری معمولی با خروجی 138 اسب بخاری استفاده خواهد کرد و هم برنامه به کارگیری نوع 178 اسب بخاری آن‌را در سر دارد. به هرحال پیشرانه این خودرو هرچه که باشد، باتوجه به طراحی جدید و تقویت شاسی، مطمئنا تجربه رانندگی بهتری را منتقل می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا