مکمل بنزین
گوناگونخبر

سه خودروی الکتریکی آئودی سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند!

Audi-E-Tron-Quattro-Concept-Q6-110-876x535

آئودی، کارخانه‌‌ پر سود امسال نقشه‌هایی بزرگ برای تولید خودروهای الکتریکی دارد و به طور چشمگیری پیشرفت قابل ملاحظه‌ایی در این زمینه داشته است. اخیرا روپرت استادلر یکی از CEOهای آئودی اعلام کرده که این کارخانه تا سال ۲۰۲۰ میلادی سه مدل خودروی الکتریکی به بازار روانه خواهد کرد.

یکی از این سه اتومبیل بی‌شک مدل Q6 خواهد بود. طراحی این اتومبیل اگر چه به ظاهر بزرگ و پهن بوده و ممکن است مورد پسند عوام قرار نگیرد؛ اما در هر حال از مدل Q6 EV طرح‌های هیبریدی و سوخت هیدروژنی هم به بازار خواهند آمد. طرح‌های الکتریکی قادر خواهند بود تا ۳۰۰ مایل (حدود ۴۸۰ کیلومتر) را با یک شارژ بپیمایند. در واقع این اتومبیل‌ها با مدل‌های X تسلا در رقابت خواهند بود.

Audi-E-Tron-Quattro-Concept-Q6-109-876x535

طرح دوم خودروی الکتریکی طراحی و بدنه اسپرت و مسابقه‌ای خواهد داشت و در آخر برای سومین مدل خودروی الکتریکی از سوی این کارخانه سدان کاربردی خواهد بود. یکی از رویکردهای آئودی تولید خودروهای الکتریکی مقرون‌به صرفه است تا بازار این نوع خودروها را به‌دست بگیرد.

تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۵ درصد از خودروهای تولیدی این کارخانه الکتریکی خواهند بود؛ بعلاوه خودروهای با سوخت هیدوژنی را هم به بازار ارائه خواهند کرد. یکی دیگر از طرح‌های این کارخانه تولید ماشین‌های خودران SDS که مخفف Self Driving Systems است. هدف اصلی و اکنون این کارخانه تولید سری نسل بعدی A8 بدون راننده (خودران) است.

یکی از هدف‌های نهایی آئودی تولید خودرو تمام اتوماتیک که بدون پدال و فرمان است. به نظر شما چقدر این هدف تا اجرایی شدنش فاصله دارد؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا