مکمل بنزین
گوناگونخبر

اوپل آسترای جدید، پوست اندازی به سبک ۲۰۱۵

شرکت خودرو‌سازی اوپل پس از رونمایی از سه محصول خود شامل آدام، کارل و کورسا که در بخش تولیدات کوچک آن جای داشتند به سراغ آسترا رفته و تحول جامع و قابل قبولی را برای این مدل ایجاد کرده است. بخش طراحی اوپل، آسترای جدید را این بار چنان مورد بازنگری قرار داده تا با اطمینان خاطر گوی سبقت را از رقبای قدیمی و همطراز خود یعنی فولکس واگن گلف و فورد فوکوس ربوده و در‌صدر جدول رتبه فروش قرار بگیرد!

Opel Astra 2015Opel Astra 2015

اوپل آسترای جدید ۵۰ میلی‌متر از نسخه قبلی خود کوچکتر بوده و فاصله دو محور نیز ۲۰ میلی‌متر کوتاه‌تر شده ولی به دلیل استفاده از صندلی‌های با قطر کمتر، فضای پای سرنشینان ۳۵ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. داخل کابین خودرو به سبک مدل مفهومی مونزا که سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش درآمد، طراحی شده است. دو منحنی زیبا که ترکیبی ازکروم و نور هستند از کنار درب‌ها گذشته و به یک مانیتور بزرگ رنگی درمیانه داشبورد ختم می‌شوند. مانیتور خودرو وظایفی بیش از یک سیستم سرگرمی برعهده دارد. سیستم ناوبری ماهواره‌ای، سیستم سرگرمی on star با قابلیت اتصال به دستگاه‌های مختلف، دوربین دید عقب و موارد دیگر به صورت استاندارد از طریق این نمایشگر قابل مشاهده و دسترس خواهند بود. این قسمت از داشبود به دلیل وجود یک دکمه بسیار بزرگ در نسخه قبلی به شدت مورد انتقاد قرار داشت. اوپل همچنین ادعا می کند که از مواد با کیفیت بالا در سراسر کابین استفاده شده است.

Opel Astra 2015Opel Astra 2015

قسمت بیرونی آسترا سرشار از مفاهیمی جدید و با ظرافت است که تندیس‌های فلسفی آلمان را به یاد می‌آورد. جلوپنجره نقطه اتکای خودرو بوده که در امتداد به چراغ‌های جلو ختم می‌شود و خشونت خاصی را القا می‌کند. ستون c حالتی شکسته دارد و سقف را به صورت شناور نمایش می‌دهد. حالت چراغ‌های عقب و خطوط برجسته به همراه پیچ و تاب زیاد بر روی بدنه، سلیقه هر فردی را به چالش می کشد.

Opel Astra 2015Opel Astra 2015

در مورد پیشرانه و موارد فنی اطلاعات دقیقی منتشر نشده، ولی به طور حتم طبق روال مرسوم در مجموعه جنرال موتورز شاهد لیست بلند بالایی از قوای محرکه و امکانات رفاهی بر روی این خودرو نیز خواهیم بود.

در نهایت باید دید آسترای جدید پس از عرضه به موفقیتی که اوپل انتظارش را می‌کشد پاسخ مثبت خواهد داد یا خیر! با این حال به نظر می‌رسد رویکرد اوپل در سری جدید محصولات خود به تغییر در سطح نامحدود درحال شکل گیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا