مکمل بنزین
گوناگونخبر

عرضه سری N هیوندای با تکنولوژی بسیار پیشرفته‌تر!

با افزایش تعداد طرفداران خودروهای هاچ‌بک، بسیاری از کمپانی‌ها هر ساله مدل‌های هاچ‌بک بیشتری را عرضه می‌کنند. اما به‌نظر می‌رسد کمپانی هیوندای، اخیرا پیام‌هایی از جانب طرفداران دو آتشه خودروی هاچ‌بک ولستر توربوی خود دریافت نموده که نشان می‌دهد این خودرو نتوانسته است از خودروهایی نظیر فورد Focus ST و یا گلف GTI پیشی بگیرد.

عرضه هاچ‌بک سری N هیوندای با تکنولوژی بسیار پیشرفته‌تر!

بنابرین به نظر می‌رسد که این طرفداران سرسخت خودروی هاچ‌بک، فورد فیستا ST را بیشتر از هیوندای ولستر توربو می‌پسندند. با این حال گفتنی است که هیوندای، مدل ولستر توربو خود را در سال 2013 میلادی و درست قبل از زمانی تولید کرده است که سلطان سابق مهندسی بی‌ام‌و یعنی البرت بیمرن را برای همکاری مجاب کند. او همان کسی است که این روزها نامش در کنار سدان استرینگر GT نوبرگرینگ کیا به چشم می‌خورد. همچنین در اوایل ماه جاری، آخرین ابتکار بیرمن یعنی تنها نسخه اروپایی هیوندای هاچ‌بک i30 N نیز عرضه شد.

عرضه هاچ‌بک سری N هیوندای با تکنولوژی بسیار پیشرفته‌تر!

برنامه تلویزیونی Top Gear با بیمرن در مورد تکنولوژی کاربردی آینده i30 صحبت نمود. یکی از این سوالات مطرح شده که به دیفرانسیل جلوی این خودرو اشاره داشت، خواهان دانستن آن بود که آیا تاکنون سیستم چهار چرخ متحرک نیز برای آن در نظر گرفته شده است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال بیمرن تایید کرد که آن‌ها سیستم چهارچرخ محرک را برای این مدل تست نموده‌اند. اما علی‌رغم آنکه این طرح ذهنشان را به خود مشغول کرده است، هنوز هیچ برنامه‌ای برای ارائه یک مدل جدید N با این سیستم ندارند.

عرضه هاچ‌بک سری N هیوندای با تکنولوژی بسیار پیشرفته‌تر!

درواقع به نظر می‌رسد که i30 در نهایت با یک سیستم انتقال قدرت 6 سرعته دستی ارائه خواهد شد؛ چراکه به ‌نظر می‌رسد این طرح بتواند رضایت همه افراد را علیرغم استفاده از سیستم دیفرانسیل جلو در آن جلب کند. اما سوال بعدی در رابطه با برنامه‌ریزی این کمپانی برای افزودن گیربکس دو کلاچه به این مدل بود که بیمرن چنین پاسخ داد:

“ما در حال برنامه‌ریزی برای انجام چنین تغییراتی در هیوندای هستیم و دیر یا زود این اپشن‌ها را به برند خود اضافه خواهیم کرد.”

در واقع البرت بیمرن امیدوار است که همگام با پیشرفت نام تجاری N، تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری نیز در طراحی آن به کار برده شود. همه اینها بدین معنی است که بزودی شاهد امکانات بیشتری برای i30 N خواهیم بود و خریداران می‌توانند از وجود آپشن‌های بیشتر لذت ببرند. از طرفی این بدان معنی است که علیرغم شروع عرضه نسل دوم ولستر و کوپه i30 در سال‌ آینده، i30 N همچنان گل سرسبد هیوندای سری N خواهد بود.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا