مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر جاسوسی خبر از مزدا CX-9 مدل 2016 می‌دهند

2016_mazda_cx-9_carscoops-spy-photo_01 [640x480]
Mazda CX-9 Spied Photo
بعد از تغییراتی که در دپارتمان طراحی مزدا رخ داد و همه مدل‌ها متعهد شدند تا از سبک طراحی کودو تبعیت کنند، این بار نوبت به CX-9 رسیده تا آن هم مانند دیگر خاندان مزدا از این زبان طراحی پیروی کند.

تصاویری از آمریکا توسط یک عکاس آماتور منتشرشده که مزدا CX-9 را در زیرپوشش استتار نشان می‌دهد. این بدان معناست که تنها چند ماه دیگر باید منتظر بمانیم تا شاسی‌بلند بزرگ مزدا را در نمایشگاه لس‌آنجلس ببینیم. مدل جدید 2016 قرار است با نسل اول این شاسی‌بلند جایگزین شود، انتظار می‌رود مزدا این اتومبیل را در نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس که در ماه نوامبر برگزار می‌شود، عرضه کند.

2016_mazda_cx-9_carscoops-spy-photo_02 [640x480]
Mazda CX-9 Spied Photo
تصاویری که مشاهده می‌کنید چند روز پیش و برای اولین بار توسط وب‌سایت Carscoops منتشر شد، این تصاویر چیزهای زیادی را از CX-9 جدید که قرار است در سال 2016 به بازار عرضه شود، فاش کرده است. آن‌طور که انتظار می‌رود، CX-9 جدید از برادران کوچک خود یعنی CX-5 و CX-3 برای طراحی الهام گرفته است. زبان طراحی کودو این بار بر روی یک شاسی‌بلند بزرگ‌تر قرار است تا استفاده شود.

رقیب این شاسی‌بلند ژاپنی، تویوتا کلوگر و نیسان پت فایندر است، CX-9 با 7 صندلی عرضه می‌شود، اگرچه انتظار می‌رفت که مدل جدید فضای بیشتری را برای سرنشینان ردیف سوم فراهم آورد.

باوجود تلاش‌های تیم توسعه مزدا CX-9 برای لو نرفتن یک سری از تغییرات نسل جدید نسبت به قبلی، اما بر اساس تصاویر انتظار می‌رود که شیشه‌ای که در عقب ستون C است بزرگ‌تر از مثلث کوچکی باشد که در تصاویر مشاهده می‌شود.

Mazda-CX-9-11 [640x480]
مزدا CX-9 فعلی که در سال 2007 عرضه شد
قدرت این اتومبیل بر اساس اظهارات ماساهیرو مورو (مدیر فروش مزدا) که سال پیش در مصاحبه خود با Caradvice بیان کرد، ممکن است که از یک موتور 4 سیلندر توربو بنزینی به‌جای موتور V6 فورد در مزدا CX-9 استفاده شود.

مساهیرو مورو افزود:

با مزدا CX-9 می‌توانیم درصد زیادی از بازار این نوع از کلاس اتومبیلی را در آمریکا کسب نماییم. نمایندگی‌های فروش مزدا در آمریکا ترجیح نمی‌دهند تا مدل دیزلی این اتومبیل را عرضه کنند؛ بنابراین نظر من این است که موتور بنزینی به‌جای موتور دیزلی عرضه شود.

مزدا CX-9 جدید قرار است در نوامبر عرضه شود و به‌احتمال‌زیاد جنگی در بازار شاسی‌بلندهای سایز متوسط با آمدن این ژاپنی تازه نفس رخ می‌دهد، درهرحال باید دید تا این خودروساز ژاپنی چه خواهد کرد.

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا