مکمل بنزین
تحلیلیخبر

10 خودروی نفس‌گیر که هیچ‌گاه تولید نشدند!

در مورد کانسپت‌ها تاکنون زیاد صحبت کرده‌ایم، طرح‌هایی که گاه تولید می‌شوند و گاه به مرحله تولید نمی‌رسند. برخی از آنان آن‌قدر ضعیف و زشت هستند که نبودشان دل هیچ عشق ماشینی را به درد نمی‌آورد؛ اما برخی از این طرح‌ها، چنان زیبا و قدرتمند هستند که یک نمونه آن می‌تواند دنیای ماشین‌ها را عوض کند.

تصمیم داریم با هم به ده کانسپتی که نبودشان حس می‌شود، اشاره کنیم.

Honda HSV-010

تولید این خودرو به عنوان یک NSX جدید به اواخر دهه اول 2000 بر می‌گردد؛ اما رکورد اقتصادی حاکم بر کمپانی هوندا باعث شد تا این کمپانی صاحب نام ژاپنی نتواند به سمت تولید سوپر خودروی خود برود و تولید آن را به زمانی دیگر موکول کند. پس از آن تولید نسخه شهری این خودرو به کل لغو شد و تصمیم گرفتند تا از این محصول در مسابقات اتومبیل رانی استفاده شود!

Honda-HSV

  • Lamborghini Cala

قبل از تولید Gallardo، کمپانی لامبورگینی به فکر ساخت نسخه کوچک‌تر از V10 بود! این ماشین Cala نام داشت؛ پیش از اینکه کسی سوار آن شود، نابود شد!

lamborghini-cala

  • Mercedes-Benz C111

شاید دیدن یک مرسدس بنز با این ظاهر، کمی غیر عادی به نظر برسد! این خودروی اسپرت و قدرتمند قرار بود توسط این کمپانی صاحب نام تولید شود، اما هیچ‌گاه به مرحله تولید و فروش نرسید.

Benz-C111

  • TVR Cerbera Speed 12

این خودرو قرار بود تا جهت شرکت در مسابقات GT1 طراحی و تولید شود؛ اما پس از تغییر قوانین و مقررات GT1 تولید این محصول جذاب به طور کلی کنسل شد! البته واقعا چه کسی می‌خواست با این غول در خیابان رانندگی کند؟

TVR-Cebera-Speed

  • Volkswagen W12

ظاهر این محصول نشان می‌دهد که انگار آماده تولید و عرضه عمومی است! این خودرو جهت انجام آزمایش‌ها و ثبت رکورد در Nardo تولید شد. به همین دلیل دقیقا شبیه به محصولی است که انگار مردم می‌توانند آن را بخرند و استفاده کنند. اما کمپانی فولکس واگن این محصول را هیچ گاه در لیست تولیداتش قرار نداد. این ماشین همانند نمونه‌هایی چون بنتلی و آئودی قرار بود تا رقیبی برای بوگاتی ویرون باشند!

Volkswagen-w12

  • Lotus Esprit

از این محصول به عنوان نمونه از کانسپت‌های کمپانی لوتوس در دهه 2010 نام برده می‌شود. البته لوتوس دو سال بعد، یک خودروی سوپر اسپرت را به بازار معرفی کرد.

همانند تمام کانسپت‌هایی که لغو شد، اسپریت با همین یک مدلی که از آن تولید شده بود منتظر دستور نهایی مسئولان این کمپانی بود، اما پس از تاخیرهای فراوان، این پروژه نیز به کلی کنسل شد.

Lotus-Esprit

  • Jaguar C-X75

معلوم نیست چه زمانی اولین طرح تولید یک خودروی ترکیبی هیبریدی داده شد، در این میان محصولی با یک موتور 4 سیلندر قدرتمند ولی هیبریدی از این نوع که بسیار نادر به شمار می‌رود. از این خودروها تعداد انگشت شماری بیشتر وجود ندارد. کمپانی جگوار تصمیم گرفت تا در محصولاتش یک سری با مشخصاتی که گفته شد قرار دهد؛ اما وقتی فهمید هزینه آن بسیار بالا بوده و خریدارش کم، از انجام این پروژه پشیمان شد.

Jaguar-C-X75

  • Cadillac cien

طرح اولیه این خودرو از اول هم قرار نبود به مرحله تولید برسد، با اینکه انجام آن به هیچ وجه سخت نبوده است. این کانسپت فوق العاده در زمان اجرا، همراه با یک موتور 7.0 لیتری V12 طراحی شده بود! یعنی یک غول به تمام معنا.

Cadillac-cien

  • Chrysler ME 4-12

یک موتور غول پیکر، سیستم توربو چهار سرعته، موتور V12 با قدرت 850 اسب بخار محصولی است که تنها کرایسلر می‌تواند تولید کند! با اینکه این غول آهنی یک خودروی به تمام معنا بود، اما هیچ گاه تولید نشد. این کمپانی یک نسخه اولیه از این خودرو را طراحی و تولید کرد تا آن را آزمایش کرده و از طرح خود مطمئن شود! اما متاسفانه حتی پس از تست‌های موفقیت آمیز نیز، هیچ گاه به مرحله تولید و عرضه نرسید.

Chrysler-ME4-12

  • Lamborghini Asterion LPL910-4

اولین خودروی هیبریدی لامبورگینی، قرار بود تقریبا یک SUV باشد، اما این خودرو نتوانست گواهینامه‌های لازم را کسب کند.

البته بعدها در گزارشی که استفان وینکلمن مدیر بازاریابی این شرکت ارائه کرد، مشخص شد که رییس این کمپانی کلا با تولید محصولات هیبریدی مخالف بوده است.

lamborghini-Asterion-LPI-10-4

به نظر شما عدم حضور کدام‌یک از این محصولات، بیشتر به چشم می‌آید؟

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. هرچی بخوام از طراحی لوتوس اسپرایت دل بکنم نمیشه واقعآ محشره
    هنوزم جای امیدواری هست کاش یه روزی تولید بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا