مکمل بنزین
گوناگونخبر

بازطراحی لامبورگینی دیابلو با الهام از مورسیلاگو و آونتادور!

در دهه 1990 میلادی، لامبورگینی دیابلو در کنار مک لارن F1، جزء بهترین خودروهای سوپر اسپرت تولیدی محسوب می‌شدند. این خودرو که یک محصول با عملکرد بالا و از نوع موتور وسط بود، توسط خودروساز مطرح ایتالیایی، یعنی لامبورگینی، بین سال‌‎های 1990 تا 2001 میلادی تولید و عرضه شد. دیابلو اولین محصول لامبورگینی بود که حداکثر سرعت آن به بیش از 320 کیومتر برساعت می‌رسید. در سال 2006، لامبورگینی تصمیم گرفت مدل مورسیلاگو LP640 را جایگزین دیابلو کند، یعنی به نحوی حکم بازنشستگی آن را امضاء کرد. اما حالا بعد از گذشت بیش از 10 سال، یک طراح حرفه‌ای و خوش ذوق اقدام به بازطراحی از دیابلو با المان‌های امروزی و به‌اصطلاح قرن 21 کرده که در نوع خودش واقعا جذاب به‌نظر می‌رسد.

2000_lamborghini_diablovt603

زمانیکه لامبورگینی توسط شرکت آئودی خریداری شد، تغییرات نسبتا جزئی در مدل دیابلو اتفاق افتاد اما مدتی بعد به دستور رئیس این شرکت، تولید آن کاملا کنار گذاشته شد. ولی گروه طراحی YasidDesign با انتشار عکسی نشان داده که چگونه می‌توان مجددا این خودروی افسانه‌ای را با یک زبان طراحی جدید احیا کرد. برای بازطراحی دیابلو، از مدل لامبورگینی مورسیلاگو SV بعنوان بیس اصلی استفاده شده به‌طوریکه در طراحی قسمت جلویی و همینطور باله عقب کاملا از آن الهام گرفته شده است.

lamborghini-diablo-rendering-1

البته برای تکمیل کردن این طرح، از محصول به‌روزتر لامبورگینی، بعنی آونتادور هم استفاده شده که می‌توان به وضوح جزئیات استفاده شده در بخش جانبی و همینطور طرح رینگ‌های این دیابلو را مستقیما به آن نسبت داد. در این پروژه، طراح تا جای ممکن سعی کرده تا خطوط اصلی دیابلو قدیمی را که به نوعی زبان طراحی آن می‌باشد، حفظ کند. گروه YasidDesign قبلا برای مدل‌هایی همچون میورا و Countach هم چنین ایده خلاقانه‌ای را به کار برده و بعنوان پروژه جدید قصد دارد خودروی شاسی بلند لامبورگینی، یعنی مدل LM002 یا همان Rambo Lambo را دستکاری کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا