مکمل بنزین
گوناگونخبر

حضور تویوتا با هایلوکس Evo جدید در مسابقات داکار 2017

تویوتا تصمیم گرفته در مسابقات داکار 2017 قدرتمند ظاهر شود و به همین دلیل گروه تخصصی مسابقات این کمپانی موسوم به Gazoo Racing در آفریقای جنوبی برنامه‌ریزی دقیقی را برای این رویداد ترتیب داده‌اند؛ مخصوصا اینکه قرار است از یک خودروی رالی همه‌فن حریف استفاده کنند. همانند مدل استفاده شده در مسابقات قبلی، خودروی جدید هم مبتنی بر وانت پیکاپ مطرح تویوتا، یعنی هایلوکس طراحی شده است. اما برخلاف دوره‌های قبلی، تویوتا در این خودرو از سیستم تک دیفرانسیل و همینطور ترکیب موتور وسط استفاده کرده است. با این اوصاف تویونا هایلوکس Evo جدید در مقایسه با مدل قبلی، سبکتر و سریعتر شده و از همه مهمتر عملکرد تعادلی بهتری را به نمایش می‌گذارد.

toyota-hilux-evo-5

اگرچه این خودرو در شکل و شمایل یک وانت پیکاپ نسبتا بزرگ است اما درکلاس خودروهای متوسط به رقابت خواهد پرداخت، البته وقتی بدانید غول‌هایی همچون کاماز و مان در کلاس وانت پیکاپ رقابت می‌کنند، مطمئنا این موضوع دیگر خیلی عجیب به نظر نمی‌رسد. در مسابقات داکار 2016، تیم تویوتا موفق شد با رانندگی Giniel de Villiers، قهرمان سال 2009، مقام سوم را کسب کند. به عقیده کارشناسان، تویوتا از برنامه گروه پژو توتال تقلید کرده که در یک دوره از این مسابقات و با استفاده از سیستم تک دیفرانسیل و بهبود وزن قابل توجه در خودروی خود و همینطور بهره‌مندی از لاستیک‌های بزرگتر، به مقام قهرمانی رسیده بودند. بنابراین تویوتا هم برای رسیدن به قهرمانی در این دوره، تقریبا استفاده از همان فرمول را در برنامه‌های خود قرار داده است.

toyota-hilux-evo-4

وزن هایلوکس Evo جدید به 1300 کیلوگرم رسیده و این یعنی چیزی در حدود 615 کیلوگرم از هایلوکس 4×4 سبک‌تر شده است. تک دیفرانسیل شدن این خودرو علاوه بر مزیت کاهش وزن، باعث شده تا بتوان از ترکیب ساختاری موتور وسط هم در آن استفاده شود. پیشرانه 8 سیلندری هایلوکس، که دقیقا همان مدل 5 لیتری موسوم به 2UR-GSE و متعلق به لکسوس RC-F است، دقیقا بین دو محور آن و کنار سیستم انتقال قدرت واقع شده که این موضوع از لحاظ ایحاد نقطه ثقل مناسبتر و بالابردن تعادل، بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

toyota-hilux-evo-1

تویوتا در هایلوکس جدید از لاستیک‌هایی با سایز بزرگتر استفاده کرده به صورتیکه اندازه آنها از 32 به 37 اینچ رسیده‌اند. بهره‌مندی از سیستم پیشرفته کاهش و افزایش فشار باد باعث می‌شود تا این خودرو بدون مشکل، در سطوح هموار و ناهموار تا 9000 کیلومتر مسافت را طی کند. به گفته مهندسان تویوتا، در قسمت سیستم تعلیق این خودرو پیشرفت‌های چشمگیری در مقایسه با نسل قبلی اتفاق افتاده که همین موضوع باعث بالا رفتن راندمان پیشرانه 8 سیلندری آن می‌شود. همچنین تویوتا برای اولین بار از صفحات محدود کننده 38 میلی متری در پیشرانه 8 سیلندر این خودرو استفاده کرده که اجازه می‌دهد با سیستم تنفس طبیعی، قدرت بیشتری را نسبت به قبل تولید کند. هایلوکس Evo قرار است بعد از پشت سر گذاشتن مراحل آزمایشی خود، روزهای آخر سال جاری میلادی به آمریکای جنوبی فرستاده شود تا مراحل نهایی آماده سازی را برای شرکت در مسابقات داکار 2017، که در تاریخ دوم ژانویه برگذار خواهد شد، پشت سر بگذارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا