مکمل بنزین
بررسیتازه‌هاخبر

معرفی و بررسی وانت دو کابین ایسوزو D-Max محصول جدید گروه بهمن

Isuzu D-Max-1
Isuzu D-Max

مدیر بخش فروش شرکت بهمن خودرو، چندی پیش اعلام کرد که قرار است در نیمه دوم شهریور ماه وانتی دو کابین از شرکت ایسوزو به نام D-Max را به بازار عرضه کنند، که در این صورت تهدیدی جدی برای وانت‌هایی مانند فوتون و هایلوکس در راه است و حتی ممکن است این وانت ژاپنی جای آن‌ها را هم در بازار بگیرد. او همچنین بیان کرد که با آزمایش‌های گسترده‌ای که بر روی این وانت انجام شده، گروه بهمن تصمیم گرفت تا وانت ایسوزو D-Max را که با شرایط اقلیمی ایران سازگار است، عرضه کند. همچنین او گفت که این وانت می‌تواند محصول مناسبی برای ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی باشد. وانت ایسوزو D-Max که قرار است در ایران توسط گروه بهمن عرضه شود، مدل 2009 آن است و مدیر بخش فروش در مورد آنکه دو نسل قبل این وانت قرار است در ایران مونتاژ شود، حرفی به میان نیاورد.

Isuzu D-Max-2
Isuzu D-Max

ایسوزو D-Max قرار است با یک موتور 3 لیتری دیزلی توربو و جعبه‌دنده 5 سرعته دستی همراه باشد. همچنین این وانت دو دیفرانسیل بوده که یک مزیت برای آن محسوب می‌شود. قرار است این وانت ژاپنی با 2 کیسه هوا، رینگ‌های آلومینیمی 16 اینچی، فرمان هیدرولیک، کولر و قفل مرکزی عرضه شود.

گروه بهمن باعرضه این وانت قصد مقابله مستقیم با وانت ریچ شرکت پارس‌خودرو را دارد و می‌خواهد جای وانت خوش‌نام ریچ را در بازار بگیرد، چرا که وانت ریچ در بیشتر سازمان‌ها و نهادها استفاده می‌شود و اگر D-Max بتواند جای ریچ را بگیرد، قطعا موفقیتی بزرگ برای گروه خودروسازی بهمن محسوب می‌شود، هرچند مقابله با ریچ کار دشواری است و باید D-Max از آن بهتر باشد. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با این وانت ژاپنی، خلاصه بررسی آن را که در Caradvice چند سال پیش (به سبب عرضه دو نسل قبل این وانت توسط گروه بهمن) منتشر شده بود، تقدیم شما می‌کنیم.

Isuzu D-Max-3
Isuzu D-Max

امتیاز بررسی توسط Caradvice: پنج از ده

زمانی که این وانت دو کابین ژاپنی را از بیرون و سپس از داخل نگاه می‌کنید، حس می‌کنید که از نداشتن زیبایی به‌شدت رنج می‌برد. ایسوزو D-Max طراحی زیبایی ندارد و بیشتر محافظه‌کارانه طراحی شده تا بعد از چندین سال، کهنه و قدیمی به نظر نرسد. همین طراحی محافظه‌کارانه سبب شده تا زیبایی خاصی نداشته باشد. این وانت رانندگی بسیار نرم و راحتی دارد و می‌تواند تا 4 سرنشین بزرگسال را در خود جای دهد، بدون آنکه خستگی و یا کوفتگی در بدن هیچ کدام از سرنشینان در یک مسافرت طولانی ایجاد کند.

Isuzu D-Max-4
Isuzu D-Max

وانت ایسوزو D-Max به‌صورت استاندارد از ایموبیلایزر، پخش کننده CD با دو بلندگو و سیستم تهویه بهره می‌برد. این وانت دو کابین از یک موتور 4 سیلندر 3 لیتری دیزلی توربو بهره می‌برد که قدرتی معادل 161 اسب بخار در دور موتور 3600 و گشتاوری معادل 360 نیوتن متر در دور موتور 1800 تا 2800 تولید می‌کند. این وانت ژاپنی با یک جعبه‌دنده دستی 5 سرعته عرضه می‌شود. موتور دیزلی به‌صورت ترکیبی 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند، این در حالی است که طبق گفته مدیر فروش گروه بهمن 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند! استاندارد آلایندگی این موتور یورو 4 بوده و ظرفیت باک ایسوزو D-Max برابر 76 لیتر است. همچنین موتور این اتومبیل در هر کیلومتر 213 گرم دی اکسید کربن تولید می‌کند.

Isuzu D-Max-5
Isuzu D-Max

فاصله رکاب D-Max تا سطح زمین برابر 195 میلی‌متر است. این وانت دو دیفرانسیل می‌تواند تا 3 تن بار بکشد و تا 750 کیلوگرم را می‌تواند حمل کند و وزن این وانت 1890 کیلوگرم بدون سرنشین است. موتور دیزلی پر سروصدا نیست اما کم صدا هم نیست، تویوتا هایلوکس در زمینه کم کردن صدا نسبت به ایسوزو بهتر عمل کرده است. در آفرود این وانت دو دیفرانسیل عملکرد خوبی دارد و به‌خوبی از پس پستی بلندی‌ها بر می‌آید. از موسسه ANCAP این وانت توانسته 3 ستاره از 5 ستاره ایمنی را کسب کند.

Isuzu D-Max-7
Isuzu D-Max

D-Max دارای سیستم ABS-EBD و 2 کیسه هوا ایمنی به‌صورت استاندارد است. این وانت با داشتن طول 5 متری، برای پارک کردن کار را کمی مشکل می‌کند و بیشتر برای شهرستان‌ها و شهرهای کوچک مناسب است.

این وانت با دارا بودن ترمزهای دیسکی در چرخ‌های جلو و ترمزهای کفشکی در عقب تضمین می‌کند که ترمز گیری خوبی داشته باشد. همچنین سیستم تعلیق این وانت در جلو مستقل و در عقب یکپارچه با فنر تخت است.

Isuzu D-Max-8
Isuzu D-Max

به‌احتمال زیاد قرار است مدل EX این وانت دیزلی عرضه شود. آن‌طور که از مونتاژ کنندگان ایرانی انتظار می‌رود قسمت‌هایی از آپشن‌ها توسط آن‌ها برداشته می‌شود و در نهایت وانتی بدون آپشن عرضه خواهد شد. این وانت بر اساس صحبت‌های مدیر فروش بهمن قرار است باقیمتی در حدود 117 میلیون و 900 هزار تومان به فروش برسد که البته نسبت به فوتون تونل‌اند 18 میلیون گران‌تر و نسبت به رقیب جدی‌اش یعنی ریچ، 50 میلیون گران‌تر است. این تفاوت‌های قیمت سبب می‌شود تا فقط قشر خاصی از خریداران وانت به دنبال آن بروند و همین قیمت بالا سبب می‌شود که مردم بیشتر به دنبال گزینه‌های چینی و حتی ایرانی بروند. این وانت مسلما بیشتر برای سازمان‌ها در نظر گرفته شده تا مردم و باید دید تا در اواسط شهریور این قیمت تفاوتی پیدا خواهد کرد یا خیر.

Isuzu D-Max-9
Isuzu D-Max

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

‫30 دیدگاه ها

  1. من فقط اسیر صداقت و حلال خوری خودروسازان؟(مونتاژکاران) ایرانی هستم با اون قیمت گذاشتن و دقت شون برای اینکه نون حروم تو گلوی زن و بچه شون نره.قیمتو نگاه کنین تورو خدا: 117میلیون و 900 هزار تومن!!!!!!!!شما که دارین اینقد دزدی می کنین،خب 100 تومنم بزارین روش و گردش کنین دیگه.ادا اطوار چرا در میارین آخه؟

  2. نظر..ایسوزو خودرو ساز به نامی در اسیا و بعضا در اروپا و امریکا میباشد . ولی قیمت تمام شده ای که خودرو ساز ایرانی قیمت گذاری کرده است و با ابشنهای که قرار است از این خودرو حذف شود جای کمی تامل بر جای میگذارد

    1. خيلى ببخشيد ١١٨ميلون هم مفت باشه بازهم حرام به اين وانت دادن

  3. توصیه من به شرکت بهمن بااین قیمت ورشکته میشی هایلوکس 2010را میگیرم 70میلیون ده برابربهتره

  4. ااگر می خواهید فروش موفقی داشته باشید این خرورا حدود 100میلین تومان قیمت گذاری نمایید چرا که دربین مردم با این قیمت با های لوکس مقایسه میشود وسازمنهای دولتی هم بشتر ریچ را می پسندند زیرا ریچ شبه نیسان پیکاب بوده ونیسان موشتری سنتی سازمانهای دولتی بوده از زمان جدش پاترل

  5. خدا انشاله نسل حروم خورهای مافیای ماشین رو از رو زمین برداره تا حسرت به دل زن و بچه های مردم نزارن ای خدایی که در قران. سوره متفقین نفرین کردی بر گران فروشان الان وقتشه ای خدا–حالا که تحریم برداشته شد باز چه مرگشونه ای وزیر صنعت و معدن بجای دفاع ازمونتاژکاران کمی به فکر مونتاژ دماغت باش و خرید کفنت باش بسه دیگه

  6. قیمتی که گذاشتن نسبت به پیکاپ های بازار مثل فوتون وریچ چینی وتویوتا هایلوکس 165 تومنی کاملا محافظ کارانه است،مشکل اینجاست که قیمت همه خودروها ،تا وقتی که گمرک صد و چند درصدی بهشون میخوره،و متوسط در امدی که مردم دارند(متوسط پایه حقوق 1.500)
    خرید این ماشین با این قیمت مثل خرید یه لامبو 300 هزاردلاری در کشورهای دیگس.
    و خیانتی که، دولت با حمایتش از این گمرک به خاطر جیب خودشون!!(نه بیکاری کارخانه ها)به خودروسازها و به مردم میکنه یه نوع جنایته؛چون این حمایت از یک طرف مانع پیشرفت تکنولوژی و کیفت خودرویی میشه و از طرف دیگه بزرگترین دلیل برای الودگی کلان شهرها (به دلیل نداشتن توان خرید خودرو های به روز و با الایندگی بسیار پایین توسط مردم مثل یاریس در عوض پراید)هستش.پس بیایید دعا کنیم تا مافیا های خودرویی از ریشه نابود بشه ودولت دندان طمعش رو از گمرک بکنه.تاشاهد این همه کشتار که توسط خودروهای چند دهه پیش ایجاد میشه نباشیم.

  7. سلام خسته نباشید . بیشتر اطلاعاتی که توشتید غلطه . اولا مدل 2011 . قابلیت پخش دی وی دی با 4 بلندگو و دو تویتر . قدرت 163 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتون متر . کروز کنترول وآینه برقی تاشو با گرمکن هم یادتون رفته . دیفرانسیل جلوش هم برقیه . ماشین در داخل کابین خیلی بی صداست به نسبت فوتون و هایلوکس دیزل . شتاب فوق العادشو تو همه ی دندها دارین . ظرفیت بارش هم یک تن هست نه 750 کیلو گرم . تقسیم وزنش هم خوب انجام شده . در کل ماشینه جمع و جوریه .

  8. سلام ماشین خوب و قدرتمندی هست ولی قیمتش زیاده . اگه قیمتشو نمیتونین بیارین پایین حداقل پیش پرداخت رو کم کنین شرایط رو زیاد کنین

  9. وقتی نمیتونین تولید کنید چرا تو نمایندگهاتون پوزشو میدید

  10. سلام
    با دعا کردن برای ریشه کن شدن مافیای خودرو که چیزی درست نمیشه
    خداوند فرموده :
    از تو حرکت …..
    از من برکت…..
    اگر همه دست به یکی کنیم و این خودروهای با قیمت نجومی را تحریم
    البته اگر…..
    اینجوری همه چیز درست میشه
    مثل بازار زرگرها
    دیدید وقتی اعتصاب میکنن همه با هم مغازه هاشونو میبندن
    آره بابا…..
    مشکل ما اینجاست که فقط نشستیم دعا میکنیم
    یعنی بریم بخوابیم وسط اتوبان و دعا کنیم که ماشین زیرمون نگیره
    مگه داریم…..
    مگه میشه…..

  11. سلام حداقل شرایط اقساط بدین توام است همه پول یه جا نداریم

  12. خدایا شکرت
    خودرو سازهای خارجی روز به روز آپشن های ماشیناشون رو بالا میبرن
    خودرو سازهای ما آپشن هاشو بر میدارن
    دیگه چقدر باید طول بکشه و حسرت یه ماشین خوب و با کیفیت رو بخوریم
    تحریم کنید ، محصولات بی کیفیت و گرون رو نخرید تا ورشکست بشن
    نه اینکه تا یه طرح فروش خوب میزارن سف بکشید برای ثبت نام

  13. خاک برسرتون
    تنها چیزی که براتون مهم نیست خواست مشتریه
    هرچی اشغاله میرین پیدا میکنین همه اپشن هاشو هم برمیدارید دزدا

  14. خیلی گرانه فقط توراخدا نخرین اپشنهاشو بردارن رودستشان بمونه

  15. وانت ایسوزو را دو سال است استفاده میکنم خوب است ولی خدمات پس از فروش ان صفر است گاشمر خراسان رضوی

  16. سلام اگر همه مردم دست به دست هم بدهند واین ماشینهای گرون را نخرند این دلالان مجبور میشن قیمتا رو بکشن پایین وکیفت را ببرند بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا