مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا و BMW هم از فروش محصولات چینی نگران هستند!

کمپانی‌های مطرح تویوتا و بی ام و آخرین خودروسازانی هستند که نسبت به فروش بالای محصولات چینی در بازار هشدار داده و نسبت به کاهش فروش محصولات خود؛ ابراز نگرانی کرده‌اند. این خودروسازان افزوده‌اند که تاثیر این کاهش فروش به زودی در دفاتر و نمایندگی‌های آنان تا پایان سال به وضوح مشاهده خواهد شد. طبق نظر تویوتا، با ورود محصولات چینی به بازار خودرو، مشتریان دیگر به سلامت و کیفیت خودرو نگاه نکرده و تنها به خرید محصولات جدید روی می‌آورند و به آینده خود فکر نمی‌کنند. گاهی اوقات محصولات چینی پس از یک ماه عرضه، دچار مشکلات جدی می‌شوند!

e6a56e849ef5405a84b5d4ed7e0e83be

به نظر می‌رسد این مشکلات برای کمپانی ژاپنی تویوتا کمی بیشتر است. کمپانی‌های چینی توانسته‌اند تا ماه جولای حدود 12 درصد از سهم بازار خودرو را با تحویل به روز محصولاتشان در اختیار بگیرند. یکی از مدیران ارشد تویوتا در مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌ها در مورد شرایط بازار می‌گوید: شرایط کسب و کار و تجارت در چین بسیار سخت است. همچنین محیط کار نیز به تبع آن دچار مشکلات زیادی شده و باید به چیزهای دیگری اندیشید!

بسیاری از تحلیلگران معتقد بودند که کمپانی‌های چینی، در میانه‌های سال، یعنی از ژانویه تا ژوئن، با مشکلاتی مواجه خواهد شد که این امر با تحویل 8.4 درصد خودروها اتفاق نیفتاد! این نشان می‌دهد که تاثیرات بیان شده از سوی برخی خودروسازان بیش از حد سخت گیرانه بوده و نمی‌تواند کاهش فروششان را جبران نماید.

در نیمه دوم سال، کمپانی مطرح جنرال موتورز توانست با شروع طرح جدیدی با نام شرایط تشویقی، درآمد و سود خود را تا 1.1 میلیارد دلار افزایش دهد. البته لازم به ذکر است که تویوتا با وجود کاهش فروش جهانی محصولات خود، توانست به رکورد درآمد خالص در سه ماهه دوم سال جاری میلادی برسد.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا