مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی اسپرت KIA در سال 2020 رونمایی می‌شود!

اگر بخواهیم با کلمات بازی کنیم، شاید جمع بستن کلمات «KIA» و «Sport Car» را به سختی بتوان با هم ترکیب کرد!

این برند کره‌ای، از ابتدای پیدایش تا کنون به عنوان یک برند اقتصادی و تولید کننده خودروهای خانوادگی در جهان شناخته شده است؛ اما با توجه به روند موجود شاید این تفکر تا قبل از پایان دهه جاری میلادی به دلیل تغییر رویه این کمپانی، عوض شود.

kia-gt4-stinger-2-970x0

بر اساس گزارش آتوکار، کیا در نظر دارد تا در سال 2020 یک خودروی کاملا اسپرت با ظاهر و طراحی فوق العاده و در کنار آن بهره گیری از مهندسی فوق العاده خودروساز معروف GT4 را روانه بازار کند. آقای Paul Philpott رئیس و مدیرعامل کیا موتورز در انگلستان و ایرلند، این خبر را به طور رسمی تایید کرد.

برخی از منابع معتقدند که خودروی جدید کیا از لحاظ کلی محصولی مقرون به صرفه خواهد بود و از این دیدگاه یکی از اولین‌ها خواهد شد؛ اما در مقابل Kia اقدام به خرید حقوق مربوط به سری M-100 کمپانی لوتوس، یعنی Lotus Elan که مربوط به اواسط دهه 1990 بوده، نموده است. تصور کنید که بین سال‌های 1996 تا 1999 می‌توانستید یک دستگاه Kia Elan دو نفره را با بدنه تمام فایبر گلاس همراه با بهترین سیستم FWD به راحتی خریداری کند. عجب چیز جذابی می‌شد.

اما این رویا دیر نیست و کمپانی Kia در نظر دارد تا محصول اسپرتش را با مشخصات گفته شده، در کنار بالاترین فناوری‌های روز، به زودی تولید کند. این خودرو می‌تواند باعث پیشرفت قابل توجه برند کیا شده و از لحاظ کیفیت، طراحی، مهندسی و سوق دادن این کمپانی رو به جلو، شرایط را به کلی تغییر دهد. شاید بهبود وجه جهانی این برند با تولید این خودرو به هیچ وجه دور از دسترس نباشد.

kia-gt-640x640

کانسپت GT4 Stinger در نمایشگاه اتومبیل دیترویت 2014 رونمایی شد. این خودرو با طراحی خاصش، همراه با ظاهر جدید و رنگ زردش در کنار کارایی فوق العاده‌اش باعث تعجب همگان شد. این کوپه بسیار سبک نمونه‌ای است در برابر تویوتا GT86! این خودرو با استفاده از سیستم دیفرانسیل عقب، مجهز به یک موتور توربوشارژر 4 سیلندر با قدرت 315 اسب بخار است. همچنین کانسپت GT کمپانی کیا، با طراحی خاصش، شبیه به یک خودروی لوکس بسیار بزرگ شده است. مدل RWD این کانسپت همراه با یک موتور 6 سیلندر توربوشارژر 3.3 لیتری با قدرت 390 اسب بخار عرضه می‌شود.

Philpott همچنین تایید کرد که یک کراس اوور جدید را در پایان سال 2017 میلادی به بازار عرضه می‌کند.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا