مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلندها تا سال ۲۰۲۰ حاکم بازار خودروهای لوکس خواهند شد

خودروهای شاسی‌بلند (SUV) تا انتهای دهه جاری میلادی، به عنوان خودروهای لوکس، جایگزین لیموزین‌ها خواهند شد.

این باور رئیس بخش برنامه‌ریزی محصولات بنتلی،‌ پل جونز است که می‌گوید خودروهای شاسی‌بلند مانند خودروی بنتایگای این برند بریتانیایی، برای اکثریت خریداران خودروهای لوکس جایگزین سدان‌های تشریفاتی می‌شود.

rolls-royce

اگرچه فروش خودروهای شاسی‌بلند در سراسرجهان پررونق است، اما سازندگان خودروهای بالارده مانند بنتلی و رولز‌رویس به عرضه سدان‌های سنگین ادامه خواهند داد.

هردوی این برندهای لوکس بریتانیایی طی چند سال آینده خودروهای شاسی‌بلند را نیز عرضه خواهند کرد. درحالی‌که مازراتی، لوانته را در سال ۲۰۱۵ عرضه کرده و آستون‌مارتین نیز برای عرضه یک نسخه تولیدی از کانسپت کراس‌اور DBX برنامه‌ریزی می‌کند.

جونز معتقد است که خودروهای شاسی‌بلند تا سال ۲۰۲۰ در بازار خودروهای لوکس از سدان‌‌های پیشی خواهند گرفت، همان‌طور که این خودروها، خودروهای به‌صرفه‌تری نیز هستند.

جونز می‌گوید “اگر شما به رشد این خودروها در بازار نگاه کنید، می‌توانید پیش‌بینی کنید که فروش شاسی‌بلندها در بازار خودروهای لوکس طی پنج سال آینده ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.”

وی معتقد است، علی‌رغم ترجیح سنتی لیموزین‌ها، خریداران خودروهای لوکس، به همان دلیلی که دیگر خریداران به سمت خودروهای شاسی‌بلند می‌آیند، به سمت این خودروها کشیده خواهند شد. اما ورود به بازارهای جدید برای برندهای لوکس نیز نقشی اساسی را ایفا خواهد کرد.

جونز ادامه می‌دهد “چرا همه به سمت شاسی‌بلندها می‌آیند؟ شاید به دلایلی مشابه باشد. مردم پوزیشن رانندگی مانند فرماندهان را دوست دارند، من فکر می‌کنم که فرصتی ویژه برای ما در بازارهایی‌ که در آن‌ها زیرساخت‌‌های جاده‌ای در خارج‌ از شهرها چندان خوب نیست، وجود دارد.

یکی از موفقیت‌های بزرگ ما این است که کانتیننتال و فلایینگ اسپار،‌ چهارچرخ‌متحرک هستند و مردم مطمئن بودن و امنیت آن‌ها را  نه برای رفتن به آفرود بلکه فقط در شرایط ناهموار دوست دارند.”

از بنتایگا پیش از عرضه در فوریه ۲۰۱۶، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۵ رونمایی شد.

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا