Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

معرفی ریو جدید در نمایشگاه خودرو پاریس

ریو جدید از فوریه آینده در بریتانیا برای فروش عرضه می‌شود. این مدل تنها در مدل ۵ در عرضه شده و مدل سه در به دلیل تقاضای پایین، عرضه نخواهد شد.

از مشخصات بارز این خودرو می‌توان فضای داخلی بیشتر، موتور سبک وزن سه سیلندر و فرمان‌پذیری عالی را نام برد.

ریو پرفروشترین خودروی کیا در سطح جهانی است به نحوی که سرپرست فروش کیا در اروپا گفته است که انتظار می‌رود فروش این خودرو در یک سال به ۱۰۰۰۰۰ دستگاه برسد. فروش مدل قبل در اروپا، ۷۰۰۰۰۰ دستگاه در سال بود.

all-new-rio-5-door-11

موتور این خودرو یک موتور یک لیتری توربوشارژ است که با ۹۹ و یا ۱۱۸ اسب‌بخار عرضه شده که هردو ۱۲۷ پوند بر فوت گشتاور تولید می‌کنند.

دو مدل موتور بنزینی دیگر یکی ۱.۲۵ لیتری با ۸۴ اسب‌بخار و دیگری ۱.۴ لیتری با ۹۹ اسب‌بخار نیز عرضه می‌شوند و همینطور یک موتور توربودیزل ۱.۴ لیتری با ۶۹ یا ۸۹ اسب‌بخار موجود است که به صرفه‌ترین مدل ریو از نظر گازهای خروجی است.

سیستم جعبه دنده‌ی این خودرو تنها به صورت دستی عرضه می‌شود که دو مدل دارد: ۱- جعبه دنده‌ی ۵ سرعته برای موتور ۱.۲۵ لیتری ۸۴ اسب‌بخاری و ۱ لیتری ۹۹ اسب‌بخاری ۲- جعبه دنده‌ی ۶ سرعته برای نسخه‌های دیگر.

طول این خودرو به نسبت مدل قبل ۱۵ میلی‌متر بیشتر و ارتفاعش هم اندکی کمتر شده‌ اما عرض این خودرو بدون تغییر مانده‌است. فضای صندوق عقب این خودرو هم از ۲۸۸ به ۳۲۵ لیتر رسیده‌است. به گفته‌ی مسئولین، سعی شده‌ سیستم تعلیق این خودرو به نسبت مدل قبل نرم‌تر شده و سواری راحت‌تری را ارائه کند.

داخل خودرو به نسبت مدل قبل بسیار لوکس‌تر طراحی گردیده است. دکمه‌های مستطیلی مدل قبل از بین رفته‌ و یک صفحه‌ی لمسی با کیفیت که سیستم صوتی ماشین و سیستم راهوری آن را کنترل می‌کند، جایگزین شده‌ است. مدل معمولی با دو رنگ پارچه‌ی خاکستری یا مشکی برای صندلی‌ها موجود است و در مدل‌های گران‌تر، چرم با دو رنگ خاکستری یا مشکی عرضه می‌شود. همینطور خریداران می‌توانند یک پک قرمز را خریداری کنند که صندلی‌هایی با ترکیب رنگ مشکی و قرمز را به ارمغان می‌آورد.

14th-generation-kia-rio_rear

این خودرو دارای سیستم‌های امنیتی بسیاری بوده که باعث شده‌است از نظر امنیت، خودرویی پنج‌ستاره به حساب آید. یکی از مهم‌ترین این سیستم‌ها، سیستم ترمز خودکار اضطراری آن است که در کم‌تر خودرویی با این قیمت عرضه می‌شود.

قیمت این خودرو هنوز مشخص نشده‌ اما انتظار می‌رود قیمتش کمی بیش‌ از مدل پیش یعنی ۱۰۹۴۵ پوند باشد که بسته به تجهیزات سفارشی می‌تواند متغیر باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.