مکمل بنزین
گوناگونخبر

بی‌ام‌و عملکرد رانندگی خودکار سری ۵ جدید را به نمایش گذاشت

پیش از رونمایی جهانی از جدیدترین نسل سری ۵ بی‌ام‌و، این خودروساز آلمانی در ویدیویی، پیش‌نمایشی جدید از این خودرو منتشر کرد.

این پیش‌‌نمایش برروی سیستم خودرانی پیشرفته سری ۵ تمرکز کرده است. در این کلیپ نشان داده شده است که سیستم هدایت و سیستم کمکی کنترل رانندگی بین خطوط این خودرو از برادر بزرگ‌تر و گران‌قیمت‌تر آن یعنی سری ۷ قرض گرفته شده است.

5-series

این سیستم عملکردی شبیه به سیستم اتوپایلوت تسلا دارد و به لطف کروز کنترل فعال، سیستم هدایت خودکار و تابع توقف و حرکت خودرو، راننده اجازه دارد تا علاوه بر برداشتن پاهای خود از روی پدال‌ها، فرمان را هم رها کند. درهرحال هنوز مشخص نشده است که این  سیستم در چه سرعت‌هایی کار می‌کند. در سری ۷ امکان استفاده از این سیستم خودران تا سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد.

در جدیدترین نسل از سری ۵ سیستم هشدار تقاطع نیز وجود دارد. همان‌طور که از نام این سیستم برمی‌آید، تکنولوژی موجود در این سیستم قابلیت تشخیص ورود یک خودروی دیگر از سمت دیگر خیابان به مسیر خودروی ما را دارد. هنگام ورود خودرویی دیگر به مسیر خودرو، سری ۵ قادر است تا به صورت خودکار ترمزها را آماده کرده و درصورت نیاز به راننده در ترمزکردن کمک کند.

در این ویدیو از این‌که سری ۵ شانس این را دارد که مجهز به سیستم پارک‌کردن از راه دور موجود برروی سری ۷ باشد یا نه، صحبتی نشده است. این سیستم که برروی جدیدترین نسل کلاس E مرسدس نیز موجود است به راننده اجازه می‌دهد تا خودرو را بدون نشستن پشت فرمان و از راه دور پارک کند.

درکنار تکنولوژی‌های رانندگی خودکار این خودرو، تایید شده است که سری ۵ براساس پلتفرم CLAR ساخته می‌شود که این امر موجب کاهش ۱۰۰ کیلوگرمی وزن آن خواهد شد.

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا