مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس‌بنز کانسپت کامیون شهری eTruck را معرفی کرد!

کمپانی مرسدس‌بنز با معرفی کانسپت eTruck نشان داد که آینده تجارت‌های کوتاه و شهری بسیار سبز خواهد بود! کامیون جدید مرسدس‌بنز به لطف یک باتری عظیم‌الجثه 212 کیولووات ساعتی لیتیوم یون، قادر به پیمایش مسافتی 200 کیلومتری بوده و برای نخستین‌بار در نمایشگاه IAA هانوفر آلمان به نمایش گذاشته خواهد شد.

mercedes-urban-etruck-concept

کامیون eTruck مجهز به یک جفت موتور الکتریکی قدرتمند است. پیشرانه مذکور 335 اسب‌بخار قدرت داشته و گشتاوری 1000 نیوتن‌متری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. مرسدس‌بنز این امکان را به خریداران eTruck داده است که در صورت نیاز، باتری‌هایی با حجم کمتر برای پیمایش مسافت‌های کوتاه‌تر را جایگزین باتری‌های اصلی eTruck کنند.

mercedes-urban-etruck-concept2

mercedes-urban-etruck-32

طراحی کامیون شهری  eTruck درست مشابه طرح مفهومی ون مرسدس‌بنز است. هر دو تصویری از آینده وسایل نقلیه تجاری را نشان داده و برای طراحی آنها از خطوط ملایم و اشکالی گرد و زاویه‌‌دار استفاده شده است. چراغ‌های جلو با یک شکاف فوق‌العاده باریک رخ نمایی کرده و طراحان با وجود آنکه موتور این کامیون نیازی به خنک شدن ندارد؛ یک جلوپنجره‌ای زیبا و البته مجهز به لامپ‌های LED را طراحی کرده‌اند. همین موضوع زیبایی eTruck را در شب دو چندان کرده است.

mercedes-urban-etruck-concept22

فضای داخلی eTruck کاملا دیجیتالی بوده و مرسدس‌بنز از یک صفحه نمایش 12.3 اینچی برای نمایش چیزهایی مانند؛ سرعت خودرو، سطح شارژ باتری و ناوبری استفاده کرده است.

mercedes-urban-etruck-concept1

روی آوردن به وسایل نقلیه تجاری الکتریکی در مسافت‌های کوتاه، قطعا از آلودگی هوا و میزان آلودگی صوتی خواهد کاست و مرسدس‌بنز امیدوار است که تا یک دهه آینده با پیشرفت تکنولوژی، شاهد تولید انبوه خودروهایی نظیر eTruck باشیم.

 

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا