مکمل بنزین
گوناگونخبر

تلفن همراه خود را کنار بگذارید و قهوه رایگان جایزه بگیرید!

سه کمپانی تویوتا، KDDI و کمپانی قهوه‌ کومدا قصد دارند اپلیکیشنی را عرضه کنند که به رانندگانی که از تلفن همراه در حین رانندگی استفاده نمی‌کنند، قهوه رایگان ‌دهد. طبق گفته تویوتا، این اولین پروژه‌ای است برضد منحرف کردن حواس در حین رانندگی در ژاپن اجرا می‌شود و شروع آن از استان آئیچی که بیش‌ترین تعداد تلفات رانندگی در ژاپن را دارد، خواهد بود.

کارکردن با این اپ بسیار ساده است. کافی است آن را برروی گوشی خود نصب کنید، گوشی را به پشت قرار دهید و بدون این‌که به آن دست بزنید اجازه دهید تا مسافتی را که طی می‌کنید، اندازه‌گیری کند. این اپ از سنسورهای ژیروسکوپ برای تشخیص استفاده شما از تلفن استفاده می‌کند. اگر بتوانید ۱۰۰ کیلومتر بدون استفاده از گوشی تلفن همراه خود رانندگی کنید، یک قهوه رایگان و پس از آن هم به ازای هر ۲۰۰ کیلومتر رانندگی بدون استفاده از تلفن همراه، یک قهوه رایگان دریافت کنید.

toyotacoffeeapp

این اولین باری نیست که ما اپ‌هایی را برای تشویق به رانندگی ایمن‌تر می‌‌بینیم. چند وقت پیش هم یک دانشجو در کالج میدلبری اپی ساخته بود که JoyRyde نام داشت که پاداش‌هایی غیرنقدی را برای آیتم‌های مختلف در نظر گرفته بود. اپ دیگری هم به نام SafeDrive موجود است که برای پاداش از دادن تخفیف‌هایی استفاده می‌کند. این نرم‌افزار همچنین به شما امکان مقایسه رفتار شما در هنگام رانندگی را با دیگر دوستانتان می‌دهد. با این حال، اپ‌های مستقلی هم وجود دارد که پاداش‌های گسترده‌تری از یک فنجان قهوه برای رانندگی ایمن در ژاپن در نظر می‌گیرند. همه می‌دانند که قهوه یک محرک قوی نیز هست. اگر استارباکس هم اپلیکیشنی مانند این عرضه کرده‌بود، احتمالا تصادفات کمتری به علت انحراف از مسیر در هنگام شب اتفاق می‌افتاد.

اجرای چیزی مانند اپ قهوه در ژاپن برای کمپانی‌های بیمه‌ هم عالی خواهد بود. موسسات بیمه در ژاپن اپ‌هایی دارند که با استفاده از آن می‌توانند متوجه شوند که شما چگونه رانندگی می‌کنید و با استفاده از آن نرخ بیمه و تخفیفات شما را تعیین کنند. شرکت آمریکایی پراگرسیو هم قطعه‌ای دارد که تقریبا عملکردی مشابه دارد فقط با این تفاوت که این قطعه برروی پورت OBD خودرو نصب می‌شود. هیچ‌کدام از این قطعات استفاده از تلفن‌ همراه را مانیتور نمی‌کنند. یک موسسه استرالیایی به نام AAMI هم یک اپ را با قابلیت مانیتور کردن رانندگی عرضه می‌کند. به نظر می‌رسد که فرصتی عالی برای کمپانی‌ها ایجاد شده است تا از تصادفات رانندگی جلوگیری کنند.

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا