مکمل بنزین
گوناگونخبر

انتقال خط تولید لوگان MCV از رومانی به مراکش

کمپانی خودروسازی رنو در پی سیاست‌های تولید محصول خود و به‌منظور ایجاد فضای کافی برای بالا بردن ظرفیت تولید شاسی‌بلند ارزان قیمت داستر، تصمیم گرفته تا خط تولید خودروی استیشن لوگان MCV را از محل فعلی خود، یعنی شهر میوه رومانی، به شهر طنجه مراکش منتقل کند.

dacia-logan-mcv-43

خبر اولیه درباره این موضوع، چند روز پیش توسط مدیر کارخانه رنو در شهر طنجه اعلام و از طریق روزنامه‌ای فرانسوی منتشر شد. در این خبر به تولید لوگان MCV اشاره شده بود که قرار است تولید آن به‌طور کامل از سه ماهه اول 2017 میلادی، به عهده بخش مراکش باشد و دیگر رومانی عهده‌دار آن نخواهد بود. پس از آن و طی گزارشی که رویترز از سخنگوی رنو، آقای سلین فورت، منتشر کرد، داستان کمی متفاوت تشریح شد به‌طوریکه گفته شده فقط بخشی از تولیدات خودروهای لوگان که حدودا 10 درصد از کل را شامل می‌شوند، به سایت شمال آفریقا منتقل خواهد شد.

dacia-logan-mcv-93

سپس آقای فورت طی مصاحبه‌ای با جراید رومانیایی کمی موضوع را بازتر کرد. وی به کارکنان شرکت داچیا اطمینان خاطر داد که قرار نیست به خاطر این کاهش ظرفیت تولید، از نیروی کار کاسته شود، بلکه به‌جای تولید لوگان نسخه MCV قرار است مدل شاسی‌بلند داستر تولید شود. هنوز خبری از آمار دقیق خودروهای لوگانی که قرار است در مراکش تولید شوند در دسترس نیست اما به این کارخانه که درحال حاضر محصولاتی همچون ساندرو، Lodgy و Dokker را در خط تولید دارد، بابت این برنامه جدید، 22 میلیون دلار نقدینگی تزریق شده است.

dacia-logan-mcv-33

اما گفته می‌شود سناریو اصلی در پس این نقل و انتقالات، وارد کردن ایرادات مختلف به کمپانی رنو به دلیل نبود زیرساخت فنی مناسب در رومانی برای تولید خودروهای مورد تایید اروپا و همچنین ضعف در صادرات آنها می‌باشد. مخصوصا اینکه وضع قوانین جدید از طرف اتحادیه اروپا در زمینه کیفیت خودروهای تولید شده، رنو را مجبور به انجام این جابه‌جایی‌ها کرده است. لوگان MCV با داشتن امکاناتی همچون 4 کیسه هوا، ترمزهای ABS به همراه EBD، کنترل پایداری الکتریکی (ESC)، کنترل کشش (ASR)، نقاط ایزوفیکس در صندلی‌های عقب و رینگ 15 اینچ آلیاژی قیمتی در حدود 8 هزار یورو دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا