مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید مازراتی گیبلی در نمایشگاه پاریس به نمایش گذاشته شد

در سال ۲۰۱۷ مازراتی سعی کرده است با اضافه کردن، تجهیزات بیشتر به گیبلی و همچنین یک پکیج لوکس و اسپرت نظر علاقه‌مندان بیشتری را به خود جلب کند. درنمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ که استقبال از آن تا این لحظه عالی بوده، گیبلی ۲۰۱۷ با موتور بنزینی V۶ و ۲۰ اسب‌بخار قدرت بیشتر به نمایش گذاشته شد. حداکثر سرعت این خودرو نیز رشد خوبی داشته و عدد 267 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده است. در داخل کابین این خودرو نیز تغییراتی اعمال شده، که از جمله آنها می‌توان به سیستم سرگرمی جدید سازگار با  اپل CarPlay و Android Auto با صفحه‌نمایش ۸.۴ اینچی اشاره کرد. همچنین یک محفظه نگهدارنده تلفن همراه نیز به کابین اضافه شده.

maserati-ghibli-6

تمام نسخه‌های گیبلی با سنسور کیفیت هوا عرضه خواهند شد که وظیفه  محاسبه سطح آلودگی خارجی را برعهده دارد و از ورود این آلودگی‌ها به داخل کابین جلوگیری می‌کند. همانطور که گفته شد مازراتی با ارائه یک پکیج لوکس و اسپرت سعی کرده تمام نیاز مشتریان را برآورده کند. بسته لوکس شامل رینگهای ۱۹ اینچی Poseidone، تریم داخلی چرم و صندلی‌های راحت مجهز به انواع سنسورها خواهد بود. در بسته پیشنهادی اسپرت نیز لاستیک‌های ۲۰ اینچی Urano، بخش‌های داخلی قرمز رنگ، سیستم تعلیق تطبیقی، صندلی و فرمان اسپرت گنجانده شده است. همچنین بخش‌های فیبرکربنی در برخی از قسمت‌های بدنه مانند دستگیره درب‌ها و آینه ها استفاده شده است.

maserati-ghibli-1

تأمین انرژی گیبلی و گیبلی S از طریق موتور ۳.۰ لیتری و توئین‌توربو فراری صورت می‌گیرد که متصل به گیربکس ۸ سرعته ZF شده است. گیبلی توانایی تولید ۳۵۰ اسب بخار قدرت را خواهد داشت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز ۵.۵ ثانیه خواهد بود. گیبلی مدل S یا همان اسپورت قدرت بیشتری دارد. این خودرو ۴۱۰ اسب بخار قدرت در اختیار خواهد داشت و مجهز به سیستم ۴ چرخ متحرک است. شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز ۴.۸ ثانیه خواهد بود.

maserati-ghibli-2

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا