مکمل بنزین
گوناگونخبر

اینفینیتی اولین موتور با قابلیت تغییر نسبت فشرده‌سازی را معرفی کرد

اینفینیتی یک موتور ۲لیتری توربو جدید را در نمایشگاه پاریس معرفی کرد. اینفینیتی اولین شرکتی است که موتور با قابلیت تغییر نسبت فشرده‌سازی را برای تولید انبوه معرفی کرده‌ و گفت این یکی از پیشرفته‌ترین موتورهای درون‌سوز تولیدشده‌است. این موتور توربوشارژ براساس شیوه‌ی رانندگی راننده و همینطور شرایط رانندگی، می‌تواند پیستون‌ها را با ترتیب‌های مختلف و سرعت‌های مختلف بالا و پایین ببرد. در نتیجه می‌تواند مناسب‌ترین نسبت فشرده‌سازی را برحسب شرایط، انتخاب کند. نسبت‌های فشرده‌سازی پایین‌تر برای توان بیشتر و نسبت‌های بالاتر، برای صرفه‌ی اقتصادی بیشتر به‌کار می‌روند.

infiniti-vc-turbo-engine-04

براساس گفته‌های این خودروساز ژاپنی، موتور طراحی‌شده می‌تواند به اندازه‌ی یک موتور ۲لیتری توربو بنزینی گشتاور تولید کند و در عین‌حال، به اندازه‌ی یک موتور دیزلی پیشرفته‌، به صرفه‌ باشد.

اینفینیتی گفته‌ که این نوع موتور برای ۲دهه است که درحال توسعه‌است و در سال ۲۰۱۸، برای فروش عرضه خواهدشد. اینفینیتی ۱۰۰ عدد از نسخه‌های اولیه‌ی این موتور را برای تست کارامد بودن، آزمایش کرد. آن‌ها ۳میلیون کیلومتر تست جاده‌ای به مدت ۳۰۰۰۰ ساعت برروی این موتور انجام دادند و از کارامد بودن آن اطمینان حاصل کردند. آن‌ها انتظار دارند که موتور فوق بتواند ۲۶۸ اسب‌بخار و ۲۸۸ پوند بر فیت گشتاور تولید کند.

infiniti-vc-turbo-engine-03

اینفینیتی گفته همکاری آن‌ها با تیم فرمول ۱ رنو، کمک زیادی در طراحی موتور جدید به آن‌ها کرده‌است.

رولند کروگر، مدیرکل اینفینیتی، گفته در آینده اینفینیتی موتورهای کوچکتر، پرقدرت‌تر و به‌صرفه‌تر تولید خواهدکرد که با موتورهای دیگر قابل مقایسه نیستند.

infiniti-vc-turbo-engine-05

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا