مکمل بنزین
گوناگونخبر

نمایش پژو 3008 و 5008 در پاریس!

دو شاسی‌بلند نام آشنا، اما با طرحی کاملا متفاوت، جاذبه بزرگ پژو در نمایشگاه پاریس امسال بودند. به تازگی، خودرو ساز فرانسوی استراتژی خود را از  ۲ MPVs به کراس‌اوور تغییر داد که تمایل آن را برای ورود به این بخش پر رونق نشان می‌دهد. پژو با ساخت مدل ۳۰۰۸ بر روی پلتفرم EMP2 مدولار، ادعا می کند وزن این خودرو حدود ۱۰۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. تغییرات در کابین بزرگ این خودرو نیز مشهود است و سطح فناوری آن بسیار رشد داشته است.

peugeot-suv-8

 

انتظار می‌رود که شرایط فروش ۳۰۰۸ با موتورهای دیزلی و بنزینی تا پایان سال اعلام شود. پیشرانه‌های ۱.۲ لیتری ۱۳۰ اسب بخاری و ۲.۰ لیتری ۱۸۰ اسب بخاری، گزینه‌های خوبی برای این خودرو خواهند بود. پژو یک اسکوتر برقی تاشو را به‌عنوان آپشن سفارشی در این خودرو قرار داده است و درنظر دارد یک دوچرخه برقی تاشو نیز طراحی کند. SUV دیگر پژو در این نمایشگاه مدل ۵۰۰۸ است که ابعاد بزرگتری دارد. در این مدل از پلت فرم EMP2 جدید استفاده شده که موتورهای آن نزدیک به ۳۰۰۸ خواهند بود.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا