مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس بنز از شاسی بلند تمام برقی مفهومی خود در نمایشگاه پاریس رسما رونمایی کرد!

کمپانی مرسدس بنز برای اینکه به‌طور مختصر علاقه‌مندان را با چشم انداز محصولات تمام برقی خود در آینده آشنا کند، از شاسی بلند مفهومی خود با عنوان Generation EQ در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرد. گفته می‌شود مرسدس بنز با معرفی این محصول، که نماد یک خودروی هوشمند الکتریکی است، می‌خواهد  مستقیما با کمپانی تسلا و محصولات آن رقابت کند.

mercedes-benz-generation-eq-grille-02

در باطن این خودروی کوپه شکل اما 4 نفره، دو موتور برقی مجزا وجود دارد که در مجموع می‌توانند 400 اسب بخار قدرت و در حدود 700 نیوتن برمتر گشتاور تولید کنند. وظیفه ذخیره سازی و انتشار الکترون‌ها برعهده مجموعه‌ای از باتری‌های لیتیوم یونی است که بیش از 70 کیلووات ساعت ظرفیت داشته و طبق ادعای مرسدس بنز، با یکبار شارژ می‌توان با این خودرو نزدیک به 500 کیلومتر مسافت را طی کرد. در این شاسی بلند مفهومی، انتقال قدرت برای تمامی چرخ‌ها اتفاق می‌افتد و شتاب صفر تا 100 کیلومتر برساعت آن کمتر از 5 ثانیه بدست آمده است.

mercedes-benz-generation-eq-side-01

ساختار استفاده شده در این خودرو به‌طور اختصاصی برای محصولات برقی طراحی و بهینه شده به‌طوریکه مرسدس بنز می‌خواهد تمامی طیف خودروهای تولیدی برقی همچون سدان، شاسی بلند، کوپه و حتی کانورتیبل را به آن مجهز کند. در معماری این خودرو از ترکیب هوشمندانه مواد فلزی، آلومینیومی و فیبرکربنی استفاده شده است. گفته می‌شود عنوان Generation EQ یک زیر‌مجموعه پیشرو از برند تجاری مرسدس بنز خواهد بود که به‌طور ویژه به حوزه وسائل نقلیه برقی می‌پردازد، یعنی چیزی شبیه به زیرمجموعه i که در کمپانی بی‌ام‌و شاهد بکار گیری آن هستیم. بنابراین تمامی پروژه‌های آینده مرسدس بنز تحت این برند و با معماری و ساختار استفاده شده در این خودروی مفهومی برنامه‌ریزی خواهند شد.

mercedes-benz-generation-eq-rear-02

در طراحی این شاسی بلند که برروی رینگ‌های خاص 21 اینچی خودنمایی می‌کند، به جای استفاده از آینه‌های جانبی، شاهد استفاده از دوربین‌های هوشمند و پیشرفته می‌باشیم. در فضای داخلی، مرسدس از یک رابط کاربری کاملا جدید استفاده کرده به‌طوریکه دیگر هیچ خبری از دستگیره‌ها و سوئیچ‌های سنتی نیست و به جای آنها یک صفحه نمایش لمسی بزرگ و بسیار باکیفیت از نوع OLED جایگزین شده است. از طریق این صفحه نمایش 24 اینچی، تمامی اطلاعات لازم و حتی فراتر از آن، در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

mercedes-benz-generation-eq-interior-02

درکنار این موارد، این مدل مفهومی به انواع و اقسام گزینه‌های هوشمند و کاربردی همچون قابلیت‌های کمکی هنگام رانندگی و همینطور ارتباطات خودرو با خودرو و خودرو با زیرساخت مجهز شده است. اما چیزیکه بیش از همه این موارد در معرفی مدل مفهومی Generation EQ مهم به‌نظر می‌رسد، شروع یک انقلاب در خودروهای کاملا برقی توسط مرسدس بنز است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا