مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از کانسپت اینفینیتی QX اسپرت اینسپایریشن در نمایشگاه خودرو پاریس!

کانسپت اینفینیتی QX اسپرت اینسپایریشن که ابتدا در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۶ در ماه آوریل سال جاری میلادی معرفی شده بود، با المان‌های طراحی جدید که اشاراتی به مدل شاسی بلند میدسایز اینفینیتی دارد، در نمایشگاه خودرو پاریس ظاهر شد.

infiniti-qx-inspiration-concept-4

این خودرو که رنگ آن طوسی مات است، چرخ‌های ۲۲ اینچی دارد که از چرخ‌های ۲۱ اینچی که در ابتدا برروی این کانسپت دیده بودیم بزرگ‌تر است. رینگ‌های خودرو برنزی رنگ هستند. همین رنگ برروی کالیپرهای ترمز نیز قابل مشاهده است. داخل کابین این خودرو نیز برای نمایشگاه پاریس تغییر کرده و از المانی‌هایی از جنس چرم قهوه‌ای در آن استفاده شده است که در تضاد با طرح چرم‌های مشکی و سفید است.

infiniti-qx-inspiration-concept-2

طراحی این کانسپت که الهام‌گرفته از زبان طراحی قدرتمند الگانس این خودروساز ژاپنی است، خط‌هایی کشیده، برآمدگی‌هایی با ارتفاع کم و بدنه‌ای عضلانی دارد که اشاره به قابلیت‌ دینامیک این خودرو می‌‌کند. ایفینیتی جدید همچنین با ارتفاع سواری ۹.۱ اینچ (۲۳۰ میلی‌متر) نوید تطبیق‌پذیری مناسب برای رانندگی آفرود را می‌دهد. در کل این کانسپت حدود ۷۴.۸ اینچ (۱۹۰۰ میلی‌متر) عرض، ۱۸۱ اینچ (۴۶۰۰ میلی‌متر) طول و ۶۴.۹ اینچ (۱۶۵۰ میلی‌متر)‌ ارتفاع دارد.

infiniti-qx-inspiration-concept-4

فاصله بین دومحور این خودرو ۱۱۰.۲ اینچ (۲۸۰۰ میلی‌متر) و ظرفیت سرنشین آن ۴ نفر است که صندلی پنجم در میان صندلی‌های عقب خودرو در صورت لزوم قابل استفاده است. اگرچه سایز کلی خودرو کامپکت است و طراحی اسپرت با سقفی کوپه مانند دارد، اما صندلی‌های جلو و عقب متحرک آن فضای بیش‌تری را در کابین در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

رولند کروگر رئیس بخش اینفینیتی می‌گوید “QX اسپرت اینسپایریشن نمایشی از فلسفه طراحی شجاعانه اینفینیتی و نشان‌دهنده توانایی‌های ما در سگمنت شاسی‌بلندهای میدسایز است.”

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا