مکمل بنزین
گوناگونخبر

پژو کانسپت فراکتال را با خود به نمایشگاه پاریس آورده است!

پژو با آوردن کانسپت فراکتال به نمایشگاه پاریس، تایید کرد که این کانسپت کوچک ارزش دیدن مجدد را دارد. اگرشما پژو فراکتال را بشناسید، احتمالا آن را از نمایشگاه خودرو فرانفورک پارسال به یاد دارید. جایی که این خودرو نه‌تنها به دلیل ظاهر فوق مدرنش بلکه به دلیل طراحی داخلی‌اش نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت.

peugeot-fractal-livepics-paris-3

 

کابین پژو فراکتال نمایانگر تکامل طراحی i-Cockpit این خوروساز فرانسوی است که یک سیستم صوتی ۹.۱.۲ خلاقانه و قطعاتی که با استفاده از چاپ سه بعدی ساخته شده‌اند در بیش از ۸۰ درصد از سطوح داخلی این خودرو به کار رفته است.

بدنه این خودرو واقعا کامپکت است که ۳.۸۱ متر طول و ۱.۷۷ متر عرض دارد. چرخ‌های بزرگ ۱۹ اینچی آن بسیار جذاب هستند و ظاهر خودرو را واقعا مسحورکننده می‌کنند.

peugeot-fractal-livepics-paris-2

نیروی خودرو توسط دو موتور الکتریکی که در محورهای جلو و عقب آن قرار دارند تامین می‌شود. این موتورها به صورت ترکیبی ۲۰۱ اسب‌بخار تولید می‌کنند. رنج قابل رانندگی با پژو فراکتال به لطف باتری ۳۰ کیلووات ساعتی آن، ۴۵۰ کیلومتر است. سرعت این خودرو در یک مسیر مستقیم در ۶.۸ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند پس از حرکت از حالت سکون در مدت ۲۸.۸ ثانیه مسافت ۱ کیلومتر را طی کند.

peugeot-fractal-livepics-paris-1

ویژگی خوب دیگر این کانسپت ارتفاع متغیر آن از سطح زمین‌ است که به تطبیق‌پذیری آن با انواع جاده‌ها کمک می‌کند. برای مثال در بزرگراه برای آیرودینامیک بهتر و بهبود عمر باتری فراکتال از ارتفاع سواری ۷۰ میلی‌متر استفاده می‌کند. در شهر این ارتفاع می‌تواند تا ۱۱۰ میلی‌متر نیز افزایش یابد.

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا