مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروهای الکتریکی اسمارت ForTwo و ForFour مدل  ۲۰۱۷ در پاریس!

اسمارت خودروهای کاملا الکتریکی ForTwo کوپه و کبریو و برای اولین بار، خودرو ForFour را در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ به‌ نمایش می‌گذارد.

smart-evs-2

تمامی این سه مدل از یک موتور الکتریکی با توان ۸۲ اسب‌بخار (۶۱ کیلووات) و گشتاور ۱۶۰ نیوتون‌متر (۱۱۸ پوند-فوت) بهره می‌برند. این موتور موجب می‌شود تا سرعت ForTwo کوپه در ۱۱.۵ ثانیه، سرعت ForTwo کبریو در ۱۱.۸ ثانیه و سرعت ForFour در ۱۲.۵ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودروها برای کمک به بازدهی حداکثر، به صورت الکترونیکی برروی ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

یک گیربکس تک سرعته ساخت رنو نیروی موتور را به چرخ‌های عقب می‌رساند و برای حرکت به سمت عقب خودرو نیز گیربکس جهت چرخش موتور را عوض می‌کند.

smart-evs-3

یک باتری لیتیوم-یون با ظرفیت ۱۷.۶ کیلووات ساعت موجب می‌شود تا رنج حرکت ForTwo کوپه ۱۶۰ کیلومتر و رنج حرکت دو خودروی دیگر ۱۵۵ کیلومتر باشد. زمان شارژ این خودروها در آمریکا و بریتانیا ۲.۵ ساعت است که نصف زمان خودروهای الکتریکی پیشین اسمارت است. در آلمان به دلیل جریان متناوب تک‌فاز موجود، شارژر متفاوتی نیاز است و شارژ خودروهای الکتریکی جدید اسمارت با استفاده از برق خانگی، ۴۰ درصد سریع‌تر از قبل است.

از سال آینده، اسمارت به عنوان یک آپشن، یک فست شارژر ۲۲ کیلوواتی قدرتمند ارائه خواهد کرد که باتری خودروهایش را در ۴۵ دقیقه شارژ می‌کند.

smart-evs-1

اولین مدل‌های ForTwo در آمریکا به فروش خواهند رسید، جایی که ۲۵ درصد از تمامی اسمارت‌های فروخته شده در آن تا سال جاری خودروهای برقی بوده‌اند. در اروپا هر سه مدل تا اوایل سال ۲۰۱۷ عرضه خواهند شد، در حالی‌که مدل ForFour در آمریکا و بریتانیا عرضه نمی‌شود.

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا