مکمل بنزین
گوناگونخبر

فراری GTC4 Lusso T جدید برای رانندگی روزانه مناسب‌تر است!

GTC4Lusso T جدید پاسخ فراری برای کسانی است به دنبال چیزی مثل مارانلو اما چهار درب و با توان کمتر هستند. ۶۰۲ اسب‌بخار چطور است؟ GTC4Lusso با موتور V12 خود ممکن است برای رانندگی روزانه کمی بیش از حد قوی به نظر برسد، به همین دلیل فراری به سمت ساخت یک خودروی پربازده‌تر با موتور فوق‌العاده V8 خود رفته است.

ferrari-gt4-lusso-4

پیشرانه این خودرو با ظرفیت ۳۸۵۵ سی‌سی می‌تواند ۶۰۲ اسب‌بخار در ۷۵۰۰ دور بر دقیقه و ۷۶۰ نیوتون‌‌‌متر ( ۵۶۰ پوند-فوت) در دور موتورهای ۳۰۰۰ تا ۵۲۵۰ دور بر دقیقه تولید کند،‌ موتوری که می‌تواند به عنوان یک موتور متراکم، واکنش‌گرا و با مصرف سوخت پایین توصیف شود. مقدار خروجی ویژه این خودرو به لطف پیستون‌ها و شاتون‌هایی از جنس آلیاژ آلومینیوم (که برای به حداکثر رساندن فشار داخل محفظه احتراق ساخته شده‌اند)، مسیرهای هوای با فشار زیاد و با فشار کم خطی و یک سردکن سیال جدید، ۱۵۶ اسب‌بخار بر لیتر است.

مانند سایر مدل‌هایی که با این موتور ساخته شده‌اند، GTC4Lusso T به دلیل وجود یک میل‌لنگ تخت، توربین‌های متراکم و یک منیوفلد دود سه تکه،  پاسخ ورودی سریع و پرفورمنس فوق‌العاده را تضمین می‌کند.

ferrari-gt4-lusso-2

علاوه بر این، به لطف سیستم مدیریت بوست متغیر و یک نرم‌افزار کنترلی که گشتاور تحویلی را برای وفق دادن با دنده انتخابی تطبیق می‌دهد، مصرف سوخت این خودرو ۳۰ درصد کم‌تر از مدل بهره‌مند از موتور V12 است و در عین حال همان صدای عالی را دارد.

از سویی دیگر، این مدل سیستم چهارچرخ متحرک خود را از دست داده است، اما وزن کلی کم‌تر آن و تمرکز بیش‌تر وزن در سمت عقب خودرو امکان انجام یک تنظیم ویژه برای هدایت چهارچرخ و مدیریت زنجیره تامین را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر چرخ‌های عقب این خودرو قابل هدایت هستند.

ferrari-gt4-lusso-3

این مدل همچنین از سیستم‌های زیادی بهره می‌برد، سیستم‌هایی که آن را قابل کنترل‌تر، غیرلغزنده‌ و رانندگی با‌ آن را لذت‌بخش و البته آن را به اندازه مدل بهره‌مند از موتور V12 سریع می‌کنند.

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا