Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

۷ خودروی به یادماندنی جیمزباند 007!

زندگی به عنوان یک جاسوس بین‌المللی مطمئنا مزایای خودش را دارد، این‌طور نیست؟ البته که خطر تعقیب توسط قاتل‌های بی‌رحم آن‌ هم در یک رنج‌روور وجود دارد، دقیقا نیمی از زنانی که میشناسید، می‌خواهند شما را بکشند و نیمی دیگر می‌خواهند تنها همسر شما باشند و خستگی ناشی از مبارزات نفس‌گیر همیشه وجود دارد، اما تمامی این موارد با راندن خودروهای قوی و سرسخت شما به تعادل می‌رسد.

ما عاشقان خودرو به جای بحث کردن درباره این‌که چه کسی می‌تواند جایگزین دنیل کریگ در نقش جیمزباند شود، برروی چیزی که این جاسوس برجسته را فوق‌العاده کرده است،‌ تمرکز می‌کنیم: تعداد متناوب خودروهای عالی‌ای که او طی این سال‌ها رانده است. از فیلم دکتر نو در سال ۱۹۶۲ که باند به صحنه سینما راه یافت، این جاسوس MI6 پشت فرمان چند خودروی کاملا اصلاح شده و های‌تک نشسته است و طرفداران سینما با خوردن پاپ‌کرن به تماشای این فیلم‌ها پرداخته‌اند.

در فیلم‌های ۵۰ سال گذشته جیمزباند دیده‌ایم که از شاون‌ کانری گرفته تا دنیل کریگ، جیمزباند بارها پشت فرمان یک خودرو با خائنان مبارزه کرده،‌ آن‌ها را منفجر نموده و به تعقیب آن‌ها پرداخته است. حالا ما تصمیم گرفته‌ایم تا جذاب‌ترین خودروهای جیمزباند را رده‌بندی کنیم. این خودروها براساس یک نظرسنجی در انگلیس انتخاب شده‌اند. طبیعتا آستون‌مارتین به دلیل حضور برجسته‌اش در اکثر فیلم‌ها بر این فهرست حکمرانی‌ می‌کند:

۷. لوتوس اسپریت S1

007_esprit

اسپریت S1 که به دلیل استفاده به عنوان یک زیردریایی در فیلم “جاسوسی که دوستم داشت” بدنام شد، از یک بدنه فایبرگلاس و یک موتور 4 سیلندر لوتوس 907 بهره می‌برد. موتور ۲ لیتری این خودرو فقط ۱۴۰ اسب‌بخار تولید می‌کرد و در قسمت عقب خودرو قرار داشت. این موتور به یک گیربکس ۵ سرعته مازراتی مراک متصل بود. اسپریت اصلی با وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم برای هندینگ خوبش مورد تحسین قرار گرفت و تا به امروز بحث بر سر این‌که این خودرو هنوز هم بهترین سیستم هدایت را در بین خودروهای اسپریت دارد، وجود دارد.

۶. آستون‌ مارتین ونکوئیش

006_vanquish

در زیر بدنه آلومینیومی و کربنی این خودرو یک موتور ۵.۹ لیتری V12 خوابیده بود که ۴۵۰ اسب‌بخار توان و ۴۰۰ پوند-فوت گشتاور تولید می‌کرد، خروجی‌هایی که در سال ۲۰۰۲ شگفت‌انگیز بوده‌اند. این موتور ۴۸ سوپاپی ۶۰ درجه توسط یک گیربکس ۶ سرعته دستی الکتروهیدرولیکی کنترل می‌شد و می‌توانست 007 را به‌علاوه یک یا سه نفر دیگر بسته به پیکربندی خود حمل کند. این خودرو اولین بار در فیلم سال ۲۰۰۲ جیمزباند، “روزی دیگر بمیر” ظاهر شد و حتی در بازی‌های ویدیوی جنون سرعت: هات پرسوت ۲ و جیمزباند 007: شب جهنمی نیز حضور داشت.

۵. فورد موستانگ مک وان

005_mustang

“الماس‌ها ابدیند” اولین بازگشت کانری به جیمزباند پس از عدم حضور در یک قسمت بود و این‌بار یک خودروی عضلانی آمریکایی در دسترس داشت. مک وان با تمام دلاوری‌های موتور V8 خود آشفتگی‌های زیادی با حرکت در یک کوچه باریک برروی دوچرخ خود ایجاد کرد و به دلیل زرنگی بیش از حد قدرتمندان در لاس‌وگاس بدنام شد.

۴. آستون مارتین DBS

004_dbs

وقتی که جرج لازنبی برای یک قسمت در سال ۱۹۶۹ نقش جیمزباند را بر عهده گرفت،‌ آستون مارتین شرایط را عوض کرد و به این جاسوس شیک‌پوش یک خودروی کلاسیک متفاوت داد. DBS که برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ معرفی شد،‌ تا سال ۱۹۷۰ از یک موتور ۶ سیلندر بهره می‌برد و پس آن با یک موتور V8 عرضه شد. ظرفیت موتور خطی ۶ سیلندر DBS که به قصد جانشینی DB6 ساخته شد، ۴ لیتر بود و حدود ۲۸۲ اسب‌بخار نیز خروجی داشت. این موتور به عنوان یک آپشن برای کسانی که توان ۳۲۵ اسب‌‌بخار می‌خواستند، به صورت رایگان با کاربراتورهای وبر به‌روز می‌شد.

۳. آستون‌ مارتین DBS V12

003_dbs-v12

تنها خودرویی که تا به امروز در دو فیلم جیمزباند حضور داشته است،‌ خودروی پرطرفدار DBS V12 است. اولین حضور او در فیلم‌های جیمزباند به سال ۲۰۰۶ و فیلم کازینو رویال بازمی‌گردد، که در آن دنیل کریگ برای اولین بار به عنوان جیمزباند ایفای نقش کرد. این DBS محصولی تحت نظر فورد بود، که در آن زمان آستون مارتین را به عنوان زیرمجموعه خود می‌دید (آستون در سال ۲۰۰۷ فروخته شد). پس از این‌که این کمپانی بیش از ۹۰ درصد از تمامی نسخه‌های این خودرو را در سال ۲۰۰۷ به فروش رساند، DBS در شروع فیلم ذره‌ای آرامش محصول سال ۲۰۰۸، در یک تعقیب و گریز حاضر شد.

۲. آستون مارتین DB10

002_db10

کانسپت DB10 اولین بار در آخرین فیلم جیمزباند، “اسپکتر” حاضر شد و به طور ویژه برای این فیلم با فقط ده دستگاه خودروی دست‌ساز توسعه یافت. ساخت این خودرو کاملا تحت نظارت کارگردان فیلم بود و ۸ تا از ۱۰ خودروی ساخته شده در فیلم به‌کار گرفته شد و ۲ تای دیگر نیز برای اهداف تبلیغاتی کنار گذاشته شد. DB10 از یک موتور ۴.۷ لیتری V8 ونتیج متصل به یک گیربکس ۶ سرعته دستی بهره می‌برد.

۱. آستون مارتین DB5

001_db5

DB5 از فیلم کلاسیک “پنجه طلایی” محصول سال ۱۹۶۵ با بازی شاون کانری، بالاتر از تمام خودروهای این فهرست قرار دارد. این خودرو یکی از مشهورترین خودروهای جهان است. اگرچه ایان فلمینگ در رمان خود، باند را در یک DB MARK III توصیف کرده بود، اما در فیلم به جای آن از DB5 که در آن زمان آخرین مدل آستون محسوب می‌شد، استفاده شد.

دو نسخه از این خودرو در فیلم مورد استفاده قرار گرفت. نمونه اولیه DB5 اصلی که در اختیار ستاره فیلم قرار داشت و نسخه دیگر که از آن برای شاهکارها و کارهای دیگر استفاده می‌شد. اولین نمونه اولیه DB5 که در فیلم مورد استفاده قرار گرفت، پس از جداسازی تسلیحات و گجت‌های آن توسط آستون مارتین فروخته شد، تا توسط خریداران به تسلیحات و قطعات دیگر مجهز شود. این خودروی باارزش در سال ۱۹۹۷ در فلوریدا به سرقت رفت و تاکنون پیدا نشده است.

شما کدام خودروی جیمز باند معروف یا همان مامور 007 را به خاطر دارید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.