Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

آیا این تصاویر می‌توانند مربوط به بی‌ام‌و i5‌ باشند؟

به‌تازگی تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که به نظر کارشناسان می‌توانند با خودروی برقی جدید شرکت بی‌ام‌و، یعنی i5 در ارتباط باشند. این تصاویر به‌طور مستقیم از یک دقتر طراحی و ثبت اختراع در کشور ژاپن به بیرون درز کرده‌اند. شاید بی‌ام‌و این تصاویر را عمدا منتشر کرده تا به مرسدس بنز اجازه ندهد که تمام توجهات را به سمت محصول تمام برقی و جدید خود، یعنی EQ معطوف کند. صرف نظر از اینکه چه کسی این تصاویر را منتشر کرده، باید گفت که اگر محصول جدید سری i بی‌ام‌و شبیه به این باشد، در آینده نزدیک رقابت جذابی در حوزه خودروهای برقی بین کمپانی‌های بزرگی همچون مرسدس، تسلا و بی‌ام‌و شکل خواهد گرفت.

bmw-i5-2

براساس گزارشاتی که از منایع مختلف و معتبر منتشر شده، این شرکت خودروساز آلمانی از قبل تمامی عناوین بین i1 تا i9 را به صورت رسمی برای خودش ثبت کرده و محفوظ نگه داشته است. این بدان معنی می‌باشد که بی‌ام‌و  یک برنامه کاملا حساب شده و دقیق را در حوزه خودروهای برقی و هیبریدی در نظر دارد و می‌داند که چگونه در زمان مناسب به جنگ با رقبای اصلی خود برود. هنوز با اطمینان نمی‌توان درباره این تصاویر و اینکه به کدامیک از محصولات آینده بی‌ام‌و مرتبط می‌شوند، اظهار نظر کرد اما با احتمال نسبتا بالا می‌توان آنها را به i4 و یا i5 نسبت داد.

bmw-i5-3

از قبل شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه مدل i5 یک خودروی تمام برقی در کلاس SUV ها است که به‌طور مستقیم برای رقابت با نسلا مدل X به میدان خواهد رفت و با یک طراحی کشیده و ظاهری نسبتا عجیب و خشن پا به میدان می‌گذارد. اگر این شایعات را با تصاویر منتشر شده مقایسه کنیم، به نحوی می‌توان موارد مشترکی را مشاهده نمود. از طرفی در مورد مدل i4 هم گفته می‌شد که در کلاس مدل فعلی i3 ولی با کمی ابعاد بزرگتر تولید خواهد شد. اگر ابعاد دقیق این خودرو برروی تصاویر مشخص شده بود، بهتر می‌توانستیم در مورد آن قضاوت و حتی رقبای اصلی آن را شناسایی کنیم.

bmw-i5-1

به‌نظر می‌رسد همانند i3، دستگیره درب‌های عقب این خودروی جدید هم در قسمت جلو تعبیه شده‌اند اما با این تفاوت که دیگر نیازی نیست برای بازکردن درب‌های عقب، ابتدا درب‌های جلو را باز کرد، بلکه تمامی درب‌ها به صورت مجزا قابلیت باز و بسته شدن را دارند. شاید بی‌ام‌و برای این خودرو از سیستم مشابه i3 استفاده کند، یعنی یک موتور بنزینی کوچک را هم به منظور بالا بردن مسافت طی شده به آن اضافه کند و یا اینکه مشابه i8، از سیستم کاملا هیبریدی و مدرن در آن استفاده کند. اما مطمئنا طرفداران و علاقه‌مندان به خودروهای برقی، تمایل بیشتری به ارائه یک مدل کاملا الکتریکی دارند تا علاوه بر تسلا، گزینه‌های بیشتر دیگری نیز برای خرید در اختیار باشند. گفته می‌شود بی‌ام‌و تا سال 2020 میلادی این محصول جدید را برای فروش به بازار عرضه خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.