مکمل بنزین
گوناگونخبر

مازراتی MC-63؛ ابرخودرویی به تقلید از لافراری!

خطوطی زیبا و خیره‌کننده، به همراه لوگوی مازراتی در پیشانی یک ابرخودروی خوش استایل و زیبا! کانسپت مازراتی MC-63، توسط Andrea Ortile از تورین ایتالیا طراحی شده و برای ساخت آن از لافراری و مازراتی TIPO 63 الهام گرفته شده است.

Andrea Ortile درباره طراحی خود می‌گوید: «خودرویی که می‌بینید براساس یکی از ماشین‌های مسابقه معروف مازراتی در سال 1961 طراحی شده است. نام آن TIPO 63 بود و مردم در گذشته آن را قفس پرنده می‌خواندند؛ اکنون من ظرافت و خلاقیت ویژه‌ای برای طراحی یک خودروی اسپرت و شاید نسل جدید TIPO 63 برای برند مازراتی به کار گرفته‌ام».

maserati-mc-63-concept2

خطوط براق و تند بدنه MC-63 شباهت کلی آن به لافراری را نشان می‌دهد؛ اما مازراتی MC-63 چهره‌ای خشن و پرخاشگرانه‌تری نسبت به لافرای دارد. در طراحی MC-63 خطوطی دیده می‌شود که مشتاقان خودرو را به یاد TIPO 63 می‌اندازد؛ مانند سقف و شیشه قوسی شکل و یا قوس‌هایی که بر روی چرخ‌ها وجود دارد.

maserati-mc-63-concept11

در نمای روبرویی چراغ‌ها و جلو پنجره بسیار شیک و زیبا طراحی شده‌اند. در عقب با یک طراحی کاملا متفاوت روبرو می‌شویم. در این بخش چراغ‌ها نازک و زیبا طراحی شده و اگزوزهای دوگانه MC-63 از میان بدنه و با پوششی کرومی بیرون زده‌ و خودنمایی می‌کنند. به طور کلی سبک طراحی به کار گرفته شده برای ساخت MC-63 شباهت زیادی به خودروهای فرمول یک داشته و ارتفاع کم آن به همراه چرخ‌های بزرگش، چهره‌ای خاص و استثنایی به خودرو بخشیده است.

maserati-mc-63-concept12

در واقع Ortile، بهترین ایده‌، خلاقیت و عملکرد خود را برای طراحی MC-63 به کار گرفته است؛ اما متاسفانه جزئیات بیشتری درباره MC-63 منتشر نشده و اطلاعات دقیقی درباره مشخصات فنی آن وجود ندارد؛ تنها این احتمال وجود دارد که موتوری مشابه با پیشرانه 949 اسب‌بخاری لافراری برای MC-63 استفاده شود.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا