مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان تولید مینی‌ون Note را در اروپا متوقف می‌کند!

کمپانی ژاپنی نیسان، همانند دیگر خودروسازان مطرح دنیا، تولیدات متنوعی را در سراسر دنیا به بازار عرضه کرده است. از مدل‌های سدان بزرگ و SUV ها گرفته تا خودروهای شهری جمع و جور و مینی‌ون‌ها که از تنوع نسبتا بالایی برخوردارند. اما گاهی اوقات تولید و عرضه یک مدل نمی‌تواند اهداف مورد نظر خودروساز را برآورده کند و لازم است تا تصمیمات مهمی برای فرار از ضرر و از دست دادن بازار اتخاذ شود. نیسان به تازگی تصمیم گرفته تا تولید و عرضه مینی‌ون Note را تا بهار سال آینده میلادی، به‌طور کامل متوقف کند.

146396_1_5

این خبر طی مصاحبه آقای گلیوم کارتیه، مدیر ارشد فروش و بازاریابی نیسان، با رسانه‌های اروپایی به بیرون درز کرده است. وی در این مصاحبه به برنامه نادرست نیسان اشاره کرده که با ارائه سه خودروی کوچک که تقریبا در یک کلاس قرار می‌گیرند، کمی باعث سردرگمی خریداران شده است. بنابراین تولید مینی‌ون Note متوقف شده و به جای آن بر میزان تولید و عرضه مدل Micra تمرکز می‌شود تا شکاف بوجود آمده در این بخش جبران شود. در حال حاضر خط تولید مینی‌ون Note در کارخانه‌ای واقع در ساندرلند انگلستان قرار دارد که طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا چندین ماه دیگر به طور کامل متوقف خواهد شد.

146397_1_5

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده نیسان دست به چنین تصمیمی بزند، به خاطر تقاضای رو به کاهش برای خودروهای تولیدی در این کلاس می‌باشد. زمانیکه بازار مدل‌های مینی‌ون و کوچک شهری داغ بود، سطح تقاضای کل به 1.1 میلیون خودرو در اروپا می‌رسید اما الان این رقم به چیزی درحدود 600 هزار دستگاه رسیده است. در این میان، مدل Note کمترین آمار فروش را دربین تمامی خودروهای نیسان به خودش اختصاص داده به‌طوریکه در 8 ماه امسال، فقط 24800 دستگاه از این خودرو خریداری شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا