مکمل بنزین
گوناگونخبر

سوزوکی نسخه به‌روز شده سوپر بایک GSX-R1000 را معرفی کرد

کمپانی ژاپنی سوزوکی تولیدات متنوعی را در طیف خودرو و موتورسیکلت به بازار عرضه کرده که شاید شهرت این شرکت برای بسیاری از جهت تولید موتورسیکلت باشد. سوزوکی به تازگی اقدام به ارائه یکسری به‌روز رسانی اساسی در برخی مدل‌های معروف کرده که گل سرسبد آنها، مدل GSX-R1000 و نسخه محدود آن، یعنی GSX-R1000R می‌باشند. بیش از سه دهه از زمان راه‌اندازی خط تولید محصولات سری GSX گذشته و تا به‌امروز میلیون‌ها مدل متنوع از آنها تولید و درسراسر جهان به فروش رفته‌اند. در این بین تقریبا 15 سال است که سوزوکی مدل محبوب GSX-R1000 را به دنیای موتورسیکلت‌های اسپرت و سوپر بایک معرفی کرده و اخیرا هم از نسل ششم آن با به‌روز نمایی‌های متعدد و اساسی رونمایی کرده است.

gimg01

سوزوکی به قدری نسبت به این محصول خوش‌بین است که از آن به عنوان پادشاه موتورسیکلت‌های اسپرت یاد می‌کند. در واقع طبق ادعای این شرکت، GSX-R1000 قویترین، پرشتابترین و بهترین از لحاظ کنترل و هدایت شوندگی در بین تمام محصولات جاده‌ای سوزوکی است. در این دو مدل از یک فریم و سیستم تعلیق محور آونگی (swingarm) کاملا جدید استفاده شده به‌طوریکه بهره‌مندی از نوآوری‌های فنی در قسمت پیشرانه که مستقیما از مدل مسابقه‌ای GSX-RR MotoGP کپی برداری شده، این دو محصول را بسیار خاص‌تر از قبل کرده است.

img05

سوزوکی سعی کرده در هر دونسخه قابلیت‌های موتورسواری در خیابان را علاوه بر مانورهای درون پیست، تقویت کند. پیشرانه استفاده شده برای این دو موتور سیکلت، یک نمونه 4 سیلندر خطی با 999.8 سی‌سی حجم است که به فناوری اختصاصی سوزوکی یعنی زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها (SR-VVT) مجهز شده و می‌تواند قدرت خارق‌العاده 200 اسب بخاری را در 13200 دور دردقیقه تولید کند. به لطف انتقال دانش فنی از کلاس MotoGP و همینطور کمک گرفتن از دستاوردهای جدید مهندسان، سوزوکی موفق شده قویترین پیشرانه ممکن در سری GSX-R را تولید کند.

gimg04

در نسخه محدود GSX-R1000R شاهد استفاده از قابلیت‌های اضافی همچون کوئیک شیفتر دوجهته و سیستم هوشمند کنترل شروع حرکت هستیم که باعث می‌شوند زمان تعویض دنده ها کاهش یافته و شتاب‌گیری سریعتری را شاهد باشیم. همینطور استفاده از سیستم‌های پیشرفته در بخش ترمز و بهره‌مندی از ABS هوشمند در پیچ‌های شدید، دیگر نقاط تمایز نسخه محدود می‌باشند. این دو موتورسیکلت که اوایل سال آینده میلادی برای فروش عرضه خواهند شد از تغییراتی در قسمت ظاهری هم بهره‌برده‌اند که از مهمترین آنها می‌توان به چراغ‌های LED، مجموعه راهنمای جدید، صفحه کیلومتر کاملا LCD و همینطور نقش و نگار جدید برروی بدنه اشاره کرد.

suzuki-my2017-new-bikes-26

سوزوکی سعی کرده درکنار این دو مدل سطح بالا، دستی به سرو صورت عضو کوچک خانواده GSX-R هم بکشد. براین اساس علاقه‌مندانی که دوست دارند وارد فضای موتور سیکلت‌های سوپر اسپرت شوند اما تجربه خیلی بالایی ندارند، می‌توانند مدل سطح پایین GSX-R125 را امتحان کنند. این محصول سبک با پیشرانه تک سیلندر 125 سی‌سی خود می‌تواند عملکردی مثال زدنی را در کلاس خودش به نمایش بگذارد و با امکاناتی که از اعضاء بزرگتر خانواده به ارث برده، تجربه یک موتورسواری اسپرت را به خوبی منتقل کند. از دیگر محصولات به‌روز شده سوزوکی می‌توان به GSX-S750، V-Storm 1000 و V-Storm 650 اشاره کرد که همگی از سال 2017 میلادی برای فروش وارد بازار خواهند شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا