مکمل بنزین
گوناگونخبر

با وجود پیامدهای سنگین رسوایی؛ اوضاع فولکس خوب است!

پس از رسوایی دیزلی فولکس‌واگن؛ شایعاتی مبنی بر مشکلات مالی متعدد و فروش چندین برند زیر مجموعه فولکس انتشار یافت؛ اما اکنون مدیرعامل گروه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان، در مصاحبه با روزنامه اقتصادی Börsen-Zeitung؛ فروش و حراج هیچ یک از برندهای زیر مجموعه خود را تایید نکرده است.

آقای Hans Dieter Pötsch؛ وضعیت مالی فولکس‌واگن را بسیار خوب عرض‌یابی کرده و در صورت نیاز مالی فولکس‌واگن را ناچار به گرفتن وام‌های کلان اقتصادی می‌داند؛ بنابر این هیچ کدام از برندهای تجاری فولکس فروخته نخواهند شد.

%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3-%d9%88%d8%a7%da%af%d9%86

فولکس‌واگن در حال حاضر بابت رسوایی اخیر خود میلیاردها دلار غرامت پرداخت کرده است. در جدیدترین مورد پرداخت غرامت از سوی فولکس‌واگن؛ این کمپانی بیش از 1 میلیارد دلار به منظور جبران خسارت نمایندگی‌های مجاز خود در ایالات‌متحده امریکا پرداخت کرده است. این کمپانی هنوز هم باید هزینه‌های زیادی بابت رسوایی اخیر خود پرداخت کند؛ چرا که مشکلات موجود درباره موتور V6 و 3 لیتری دیزلی این کمپانی حل نشده و پرونده‌های مربوط به فولکس‌واگن باز است.

ایالات‌متحده مشتری اصلی موتورهای دیزلی و معیوب فولکس‌واگن بوده و باید راضی شود که موتورهای مذکور دوباره تعمیر شوند. این تعمیر اساسی بیش از 332 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

اگر هزینه‌های مالی رسوایی فولکس‌واگن بیش از اینها شود؛ فولکس واگن به احتمال زیاد توجه بیشتری به کمپانی‌هایی مانند اسکانیا و مان خواهد کرد. یکی از اعضاء هیئت مدیره فولکس‌واگن احتمال فروش دوگاتی رد کرده و فروش موتور سیکلت‌های این کمپانی را بسیار خوب عرض‌یابی می‌کند.

رسوایی دیزلی فولکس‌واگن موجب شد که این کمپانی با سراسیمگی فراوانی چندین مدل از تولیدات جدید خود را برای عرضه در سال آینده میلادی معرفی کند. فولکس‌واگن اکنون به فکر بازار خودروهای تجاری برندهای زیر مجموعه خود افتاده و شانس کمی برای موفقیت برندهایی نظیر اشکودا در بازار ایالات‌متحده امریکا قائل شده است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا