Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

معرفی بهترین خودروی برقی سال ۲۰۱۷ از میان خودروهای سبز برتر بازار!

هر سال بر اساس مدل‌های به روز شده خودروهای سبز بهترین خودروی برقی انتخاب می‌شود. با شروع سال ۲۰۱۶ میلادی، کارخانه تسلا مدل لوکس X تمام برقی خود را با تعداد خیلی کم به بازار جهانی روانه کرد. این روزها شورلت بولت مدل ۲۰۱۷ برقی هاچ‌بک با توان پیمایش ۳۸۳ کیلومتر با یک بار شارژ و قیمت منصفانه ۴۰۰۰۰ دلار در بعضی از شهرهای آمریکا به فروش رفت. در کنار دو خودروی ذکر شده، تویوتا پرایم پریوس مدل ۲۰۱۷ پلاگین هیبریدی توانست از آن‌ها برتری بگیرد و در بازار فروش بهتری داشته باشد.

یکی از دلایل انتخاب این سه مدل تغییرات اساسی در طراحی و به روزرسانی شده این خودروهای برقی بوده‌اند. ما در اینجا نگاهی کوتاه به این سه خودرو می‌اندازیم و در آخر بهترین خودروی برقی را انتخاب می‌کنیم.

۱) تسلا مدل X

2016-tesla-model-x_100554517_m

مدل X یکی از سبزترین و سریع‌ترین خودروهای موجود برقی در بازار است که ظرفیت ۷ سرنشین را دارد؛ شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۳.۳ ثانیه و با یک بار شارژ ۴۰۲ کیلومتر را می‌پیماید. درب‌های آن همانند بالهای شاهین باز می‌شود و هم‌چنین تسلا مدل خودران این خودروی برقی را بنابه درخواست مشتریانش ارائه می‌نماید. حداکثر سرعت این خودرو سبز ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت با توان خروجی ۵۳۲ اسب بخار است. این خودرو با قیمتی حدود ۷۵۲۰۰ الی ۱۳۶۷۰۰ دلار در بازار جهانی به فروش می‌رسد.

۲) تویوتا پریوس مدل ۲۰۱۷

2017-toyota-prius-prime_100568206_m

قدرت موتور برقی این خودرو نسبت به مدل‌های قبلی‌اش دو برابر شده و هم‌چنین تکنولوژی‌های بسیاری را در آن می‌توان پیدا کرد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ۱۰.۶ ثانیه طی‌ می‌کند. توان خروجی آن ۱۲۱ اسب بخار با حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت است. بدنه تویوتا پریوس از فیبر کربن ساخته شده که وزن آن را پایین آورده، هم چنین این خودرو ظرفیت ۴ سرنشین را دارد که باعث می‌شود سرعت آن بالا رود؛ این خودروی سبز با کیفیت قیمتی حدود ۲۵۵۵۰ دلار دارد.

۳) شورلت بولت مدل ۲۰۱۷

2017-chevrolet-bolt-ev-road-test-california-coastline-aug-2016_100564927_m

این خودروی برقی دارای باتری لیتیوم-یون ۶۰ کیلووات، توان خروجی ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۶ پوند-فوت می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ را در ۶.۵ ثانیه طی‌ کند؛ حداکثر سرعت آن ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت است. درون کابین نمایشگر ۱۰.۲ اینچی روبروی کنسول قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای، نرم‌افزارهای اندروید یا اپل را دارد. با یک بار شارژ می‌توان ۳۸۳ کیلومتر را رانندگی کرد که با قیمت حدود ۳۷۵۰۰ دلاری به نظر وسوسه کننده می‌رسد.

بر اساس تحقیقات و نظرات مشتریان آمریکایی تویوتا پریوس مدل ۲۰۱۷ به عنوان بهترین خودروی برقی سال ۲۰۱۷ با توجه به قیمت و کارایی‌اش انتخاب شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.