مکمل بنزین
گوناگونخبر

دیگر نیازی به کلاه ایمنی برای موتورسیکلت بی‌ام‌و ندارید!

گروه بی‌ام‌و کانسپت ویژن نکست ۱۰۰ را در نمایشگاه قبلی خودرو لس‌آنجلس به نمایش گذاشت که چهار وسیله نقلیه از یک کارخانه (بی‌ام‌و) ولی از ۴ برند متفاوت (بی‌ام‌و، مینی، رولزرویس و موتورراد) بود. در هفته پیش این گروه از موتورسیکلت مفهومی خود رونمایی کرد و جزئیات آن را در اختیار عموم قرار داد. در اینجا نگاهی به این موتورسیکلت مفهومی می‌اندازیم.

007a_1_unternehmen_4_marken_eine_zukunft_neu

۱) خود توازنی

برای راندن این موتورسیکلت عینک مخصوص را جایگزین کلاه ایمنی کرده‌اند، اما اولین ویژگی خیره کننده این موتورسیکلت سیستم کمکی فعال است که ایستایی و ایمنی را با توازن موتورسیکلت در جاده و در حالت سکون حفظ می‌کند.

ausrichtung_motorrad_zukunft_1

۲) قالب مثلثی

برای طراحی این موتورسیکلت از هندسه مثلثی شکل استفاده کرده‌اند که محور جلو را به محور عقب وصل می‌کند و باعث می‌شود قطعات آن یک دست شوند. این طراحی انعطافی به این وسیله داده که تا به حال در دیگر موتورسیکلت‌ها دیده نشده‌است.

ausrichtung_motorrad_zukunft_2

۳) عینک مخصوص

این عینک اطلاعاتی مانند ویژگی‌های جاده (پیچ وخم آن)، زاویه موتورسیکلت، ایمنی و سرعت و نمای دوربین عقب را به راننده نشان می‌دهد و علاوه بر آن از چشم‌های راننده در برابر باد و اجسام معلق در هوا محافظت می‌کند؛ حتی اگر حواستان به عینک و داده‌ها پرت شد، موتورسیکلت شما واژگون نخواهد شد پس، از رانندگی با آن لذت ببرید.

ausrichtung_motorrad_zukunft_3

۴) لباس مرکب‌سوار

بی‌ام‌و لباسی مخصوص را برای راننده این وسیله نقلیه طراحی کرده که راننده و موتورسیکلت را یک واحد می‌کند. لباسی که راننده را از باد و بوران محافظت می‌کند. سنسورهای تعبیه شده که شرایط فیزیکی راننده را مدام چک و بررسی‌ می‌کنند؛ فضاهای باز در لباس همانند فلس‌های ماهی که تنفس و تعریق راننده را تنظیم و نوارهای کوچک لرزان در بازوان و پاها مسیر را به راننده نشان می‌دهند و هم‌چنین مواقعی که موتورسیکلت به یک طرف خم شود را هشدار می‌دهند.

ausrichtung_motorrad_zukunft_4

 

۵) پیشرانه و مشخصات فنی

در وسط طراحی مثلثی شکل موتور این وسیله قرار گرفته که دیگر از سوخت‌های فسیلی استفاده نمی‌کند و بنابراین آلایندگی آن صفر خواهد بود. موتور آن به صورت واحد فشرده در حالت خاموش است و در موقعی که موتورسیکلت روشن می‌شود موتور آن به بیرون باز می‌شود که آئرودینامیک این وسیله نقلیه را بالا می‌برد و هم‌چنین از راننده در برابر اجسام محافظت می‌کند.

bmwmotorcycle2

۶) امکانات

در کنار رنگ مشکی این موتورسیکلت، بدنه کربن آن از فیبر کربن ساخته شده که باعث سرعت بخشی بیشتر به آن است. در جلوی راننده نمایشگر الکترونیکی تعبیه شده که اطلاعات راه، سرعت، فاصله و دیگر اطلاعات ضروری را به راننده نشان می‌دهد. در آخر حس آزادی که بین راننده، موتورسیکلت و دنیای اطراف با این طراحی فوق‌العاده باعث می‌شود شرایط بحرانی در جاده‌ها را پیش‌بینی کند. برای اطلاعات بیشتر درباره این کانسپت می‌توانید به ‌وب‌سایت بی‌ام‌و مراجعه کنید.

bmwmotorcycle6

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا