مکمل بنزین
گوناگونخبر

استقبال بی‌نظیر نروژی‌ها از خودروهای برقی!

شاید دانستن این موضوع برای شما جالب باشد که بازار خودروی نروژ، یکی از بزرگترین مشتریان برای خودروهای برقی و هیبریدی در دنیا تلقی می‌شود. بعد از اینکه یک مشارکت همگانی در این کشور به‌منظور تلاش برای به‌حداقل رساندن انتشار گاز دی‌اکسید کربن اتفاق افتاد، میل و علاقه مردم نروژ برای خریدن خودروهای احتراقی با کاهش شدیدی مواجه شده ولی درعوض استقبال از نسخه‌های برقی و هیبریدی روبه افزایش است.

bmw-i3-1

برای اثبات این ادعا و طبق گزارش رسمی موسسه HybridCars باید گفت که در ماه گذشته میلادی نزدیک به 47 درصد از خودروهای به‌فروش رفته در کشور نروژ از نوع تمام برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی (دوگانه سوز برقی) بودند. از این بین سهم خودروهای تمام برقی به 19 درصد رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 2 درصد افزایش را نشان می‌دهد. اما بیشترین رشد برای مدل‌های پلاگین هیبریدی است که در طول یکسال فروش آنها از 4.2 درصد به 13 درصد رسیده‌اند.

nissan-leaf-2

براساس این آمار و ارقام منتشر شده، کشور نروژ را می‌توان بزرگترین مصرف کننده اروپایی برای خودروهای پلاگین هیبریدی دانست و از این حیث رتبه چهارم دنیا را به خود اختصاص می‌دهد. از سال 2004 میلادی تا به امروز، تقریبا تعداد 121 هزار دستگاه خودرو با این ویژگی در این کشور به‌فروش رسیده‌اند. به همین ترتیب استقبال از محصولات احتراقی روبه کاهش است به‌طوریکه آمار فروش خودروهای دیزلی 15 درصد و بنزینی 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی کاهش را نشان می‌دهند.

bmw-i3-2

اما بد نیست بدانید که در بازار خودروهای تمام برقی، بیشترین سهم به تسلا مدل X رسیده که در یک ماه گذشته حدودا 600 دستگاه از آن به فروش رسیده است. رتبه دوم بازار هم به فولکس واگن e-Golf رسیده که 392 دستگاه از آن تحویل مشتریان شده است. اما برای خودروهای هیبریدی، بالاترین میزان فروش به ترتیب برای فولکس واگن گلف GTE، بی‌ام‌و i3 و نیسان لیف بدست آمده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا