مکمل بنزین
گوناگونخبر

کانسپت Vision G؛ نوید بخش آینده‌ای درخشان برای هیوندای

هیوندای از کانسپت جدید خود به نام Vision G رونمایی کرد که به نوعی پیش‌نمایشی برای طراحی محصولات آینده این خودروساز کره‌ای محسوب می‌شود. این کمپانی در سال‌های اخیر با عرضه محصولاتی با ارزش و امکاناتی مناسب دل خریداران را ربوده است و در سال‌های آتی، قدرت، طراحی زیبا و شکوه نیز جزئی از ماشین‌های این کمپانی خواهد شد.

hyundai-vision-g-6

در استودیو طراحی هیوندای در آمریکا این کوپه متولد شده است. رییس تیم طراحی این ماشین، آقای کریستوفر چپمن می‌گوید:

Vision G با راننده‌اش حرف می‌زند و برای راننده جذاب‌تر از همه خواهد بود.

آینده موتور خودروهای اسپورت هیوندای را نیز می‌توان در این ماشین دید؛ به‌طوری که موتور V8 پنج لیتری توان ۴۲۰ اسب‌بخاری این ماشین را تامین خواهد کرد که همان موتوری است که در جنسیس جدید انجام وظیفه می‌کند. با اینکه حرفی از سیستم انتقال قدرت به میان نیامده، اما به نظر می‌رسد همانند جنسیس، نیروی موتور به چرخ‌های عقب منتقل شود.

hyundai-vision-g-rear

کاپوت کشیده و خطوطی که در سراسر خودرو دیده می‌شوند،‌ از ویژگی‌های طراحی این کوپه به شمار می‌رود که تداعی کننده خودروهای کلاسیک است اما طراحان کار خود را به‌خوبی انجام داده‌اند و همچنان روح اسپورت و مدرن در این کانسپت دیده می‌شود. برخلاف برخی کانسپت‌ها، این کوپه مانند یک ماشین واقعی به نظر می‌رسد و طرحی فضایی نیست. در واقع می‌توانیم Vision G را زیباترین کانسپتی بنامیم که تاکنون هیوندای معرفی کرده است.

hyundai-vision-g-5

طراحی داخلی نیز همانند خارج خودرو به نحو احسنت انجام شده و صندلی‌های طرح الماس چرمی کرم رنگ، در کنار استفاده از چوب در داشبورد، لوکس بودن این کوپه را به ما یاد‌آوری می‌کند. کیلومتر شمار دیجیتال و صفحه نمایش منحنی در داشبورد به زیبایی داخل خودرو نیز کمک کرده‌اند. برخلاف داشبورد ماشین‌های لکسوس که پر از کلید‌های گیج‌کننده است، هیوندای دکمه‌ها را از این قسمت پاک کرده تا چهره‌ ماشین مدرن‌تر و لوکس‌تر بشود.

hyundai-vision-g-3

در نمایشگاه‌های خودرو آتی، باید شاهد حضور این کانسپت در غرفه این کمپانی کره‌ای باشیم. در چند سال اخیر شاهد رشد بسیار زیاد کره‌ای‌‌ها به خصوص در زمینه طراحی هستیم و به عنوان مثال می‌توان از سوناتا ۲۰۱۵ یا جنسیس یاد کنیم که طراحی اروپایی پیدا کرده‌اند و سطح بالاتری از کیفیت را به مشتریان ارایه می‌کنند.

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا