Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

آستون مارتین AM-RB 001 خودرویی با شتابی خارق‌العاده و قیمت ۳ میلیون دلار!

چندی پیش خبری در رابطه با خودروی AM-RB 001 منتشر شد، اما هنوز هم چیز زیادی درباره این ابرخودروی توسعه یافته با همکاری آستون مارتین و ردبول منتشر نشده است. بخشی از این امر به دلیل مخفی‌کاری‌های موجود در این پروژه است. به تازگی وال‌استریت ژورنال توانسته به ارقام و اعداد کارایی این خودرو دست یابد. این ارقام درست مانند ظاهر خودرو عجیب‌وغریب است.

am-rb-001-1

وال‌استریت ژورنال این اطلاعات را به طور مستقیم از صحبت با رئیس تیم طراحی، آدرین نیوی، رئیس طراحی آستون مارتین، مارک ریچمن و مهندس پروژه، دیوید کینگ به دست آورده است. این بدین معناست که شتاب تخمینی ۰ تا ۲۰۰ مایل بر ساعت (حدود ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت) ۱۰ ثانیه‌ای آن رسمی است و فقط یک شایعه بی‌اساس نیست. همین‌طور مدت زمان رسیدن سرعت AM-RB 001 از ۲۰۰ مایل بر ساعت به ۰ فقط ۵ ثانیه است. این خودرو به لطف طراحی آیرودینامیک فوق‌العاده خود نیروی روبه‌پایین ۴۰۰۰ پوند تولید می‌کند و در پیچ‌ها عملکرد بسیار خوبی دارد. ۱۵۰ دستگاه AM-RB 001 برای استفاده در شهر و مطابق با قوانین شهری و ۲۵ دستگاه از آن برای استفاده در پیست ساخته خواهد شد.

am-rb-001-3

هدف دستیابی به نسبت توان به وزن ۱ به ۱، با نیروی ۱۰۰۰ اسب‌بخار و وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم است. ARM-RB 001 یک سیستم تعلیق فعال خواهد داشت، با این‌حال نیولی جزئیاتی از آن ارائه نکرده است. وال‌استریت ژورنال همچنین گفته است که کامپیوترهای خودرو متوجه حضور خودرو در پیست خواهند شد و ارتفاع سواری آن را برای ثبت زمان بهتر در پیست،‌ نتظیم خواهند کرد. آستون مارتین گفته است که این خودرو “راحتی واقعی و فضای زیاد را برای راننده و دیگر سرنشین خودرو فراهم می‌کند”، اما ظاهرا که این طور به نظر نمی‌رسد. ارتفاع خودرو فقط ۳۹.۵ اینچ خواهد بود و سرنشینان چسبیده به هم و با ارتفاع فقط ۴ اینچ نسبت به زمین می‌نشینند. تحویل این خودرو در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ با قیمت ۳ میلیون دلار انجام می‌پذیرد.

am-rb-001-4

با وجود این‌‌که این ارقام نفس‌گیر است اما باید بگوییم که هیچ‌کدام از آن‌ها تاکنون توسط یک نمونه‌ اولیه فیزیکی در پیست به ثبت نرسیده است. این اعداد توسط شبیه‌سازی‌های کامپیوتری استخراج شده است. با این‌حال اگر AM-RB 001 نصف چیزی که گفته می‌شود، خارق‌العاده باشد، انقلابی در صنعت خودروها خواهد بود، یک خودروی فرمول ۱ شهری!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.