مکمل بنزین
خبر

انفجار وحشتناک در چین و نابودی 8 هزار خودروی کمپانی‌های معتبر!

حتما خبر مربوط به انفجار شدید و وحشتناک شهر تیانجین کشور چین را شنیده‌اید. در این حادثه 50 نفر کشته و حدود 700 نفر زخمی شدند و خسارات فراوانی به زیر ساخت‌های شهری وارد شد؛ اما در این میان، خبر بدی نیز برای علاقه‌مندان به خودرو وجود دارد و آن نابودی چند هزار خودرو تازه تولید شده است که در این بندر پارک شده بود!

china-tianjin

طبق گزارش منابع معتبر خبری، حدود 8 هزار دستگاه خودرو اسمبل شده و آماده فروش در این انفجار شیمیایی نابود شده است. تصاویر نشان می‌دهد که این محصولات شامل هیوندای، کیا، فولکس واگن، رنو، تویوتا و دیگر برندهای معتبر خودروسازی بوده است.

البته در این میان هیوندای بدشانس‌ترین کمپانی این اتفاق بوده است. چون از این 8 هزار دستگاه، حدود 4 هزار دستگاه از آن‌ها متعلق به هیوندایی بوده است.

کمپانی فولکس واگن نیز حسابی سوخته است! در میان این تعداد خودرو، حدود:

1065 دستگاه Touaregs

144 دستگاه Golf

391 دستگاه  Beetles

84 دستگاه Up

257 دستگاه Tigunas

39 دستگاه SportWan

28 دستگاه Magotnas

و 770 دستگاه از مدل‌های دیگر تبدیل به آهن پاره شده است.

بعلاوه کمپانی رنو نیز خبر داده است که حدود 1500 اتومبیل خود را در این حادثه از دست داده است که ارزش آن‌ها چیزی حدود 33 میلیون دلار می‌شود.

اما گزارش‌ها نشان می‌دهد این انفجار، در تاریخ 12 اوت از فوران اولیه‌ انبار که جهت ذخیره موارد سمی شیمیایی از آن استفاده می‌شده، شکل گرفته است؛ اما چند ثانیه پس از آتش سوزی اولیه، انفجاری بسیار بزرگ‌تر که بنا به تخمین منابع چینی در حدود 3 تن TNT بوده است، شکل می‌گیرد. اتفاق بد آنجاست که انفجار دوم، با قدرتی معادل 21 تن TNT روی می‌دهد و اتفاقی بیشتر و بزرگ‌تر از چیزی که تصورش را بکنید، رقم می‌زند. این منابع خبری گزارش داده‌اند که هنوز در حال بررسی علل این اتفاق هستند.

tianjin-explosion-1_resized-640x470

با اینکه تلفات انسانی غم انگیزترین اتفاق ممکن در هر حادثه‌ای به شمار می‌رود؛ اما نابودی این تعداد خودرو می‌تواند به‌راحتی بر روی صنعت خودروسازی و صنایع مرتبط آن تاثیرات فراوانی بگذارد. شهر بندری تیانجین، نقطه ورود حجم زیادی از کالاهای وارداتی کشور پهناور چین است. خودرو، هواپیما، محصولات پتروشیمی، نساجی و فلزی همگی از این بندر وارد می‌شوند. در سال 2014 تولید ناخالص داخلی این شهر برابر 256 میلیارد دلار محاسبه شد!

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا