مکمل بنزین
خبر

اپل به‌دنبال مکانی برای تست خودرو

apple-store-sign [640x480]
اپل به دنبال کار های بزرگی است!
مدارکی منتشر شده دال بر اینکه پروژه سری اتومبیل اپل به اتمام رسیده و قرار است اپل اتومبیل خود را به بوته آزمایش بگذارد. روزنامه گاردین در وب‌سایت خود اشاره کرده که اپل در حال اخذ مجوزهای لازم برای تولید اتومبیلش است. در مقاله‌ای که گاردین منتشر کرده، ایمیلی وجود دارد که مهندس اپل، فرانک فیرون به مدیر ایستگاه Gomentum فرستاده است.

این ایمیل که حتی در روزنامه گاردین نیز چاپ شده، نشان می‌دهد که فیرون از مدیر ایستگاه در رابطه با زمان خالی شدن ایستگاه سوال پرسیده است. تن ایمیل را در زیر مشاهده می‌کنید:

زمانی که ایستگاه خالی شد ما آماده‌ایم و ما نیاز به مختصات جای‌جای ایستگاه داریم.

gomentum-station-carpark [640x480]
ایستگاه Gomentum: قسمت پارک اتومبیل ها
ایستگاه Gomentum در یک زمین 850 هکتاری و در بیرون سان‌فرانسیسکو واقع است. در این مکان قبلا خانه‌های سازمانی نیروی دریایی وجود داشت، اما حالا متروکه بودن و مجاورتش با بزرگراه و نیز 32 کیلومتر جاده بین شهرک، باعث می‌شود که مکان مناسبی برای تست اتومبیل‌ها باشد.

فعلا این مکان تحت تملک فرمانداری کانترا کاستا کانتی است و این فرمانداری، مکان ذکر شده را به کمپانی‌هایی که به‌دنبال جایی برای تست تکنولوژی‌های روز اتومبیل خود باشند، اجاره می‌دهد. ایستگاه Gomentum حدودا 100 کیلومتر از سیلیکون ولی فاصله دارد و هوندا در حال تست در این مکان است.

apple-car-image-01 [640x480]
یکی از رندر های منتشر شده، شاید اتومبیل اپل همین باشد!
کمپانی‌های دیگر، مانند آئودی و گوگل، تست رانندگی خودکار اتومبیل‌های خود را در جاده‌های عمومی شروع کرده‌اند اما اپل برای آزمایش اتومبیل خود در جاده‌های عمومی احتیاج به اخذ مجوزهای ایالت مربوطه دارد.

apple-car-concept-600x300 [640x480]
یکی دیگر از رندر ها، این یکی بیشتر به واقعیت نزدیک است!
بر اساس گزارشی که قبلا توسط Caradvice منتشر شده بود، ابتدا سال جاری، اپل چند صد نفر را برای کار روی پروژه اتومبیل خود موسوم به تیتان، استخدام کرد. این گروه بزرگ از مهندسان و کارگران برای انجام پروژه در 8 کیلومتری کمپانی اصلی اپل مستقر شده‌اند.

gomentum-station-overpass [640x480]
ایستگاه Gomentum: بخش جاده کنار ایستگاه
رهبر پروژه ساخت اتومبیل اپل، طراح 28 ساله اسبق فورد است که سابقه بلند و بالایی دارد. این‌طور به نظر می‌رسد که پروژه اتومبیل اپل محوریت خود را بر روی رانندگی خودکار گذاشته است و به‌احتمال قوی این اتومبیل الکتریکی خواهد بود. برخی‌ها گمان می‌کنند که اپل قراردادی را با کمپانی‌های خودروسازی به امضا رسانده تا در راستای فعالیت خود از آن‌ها کمک بگیرد. باید صبر کرد تا دید که این کمپانی بزرگ که تا پیش از این از سردمداران حوزه IT بوده می‌تواند در حوزه خودرو نیز قوی ظاهر شود یا خیر؟!

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا