مکمل بنزین
گوناگونخبر

تغییر پیش‌بینی سود سالیانه هوندا به لطف چینی‌ها!

کمپانی هوندا موتورز پیش‌بینی سود خالص سالیانه خود را به دلیل استقبال مشتریان چینی از خودروهایی مانند؛ XR-V ، Vezel SUV و Civic، حدود 6 درصد افزایش داده و امیدوار است که فروش خوبی در منطقه آسیا داشته باشد.

هوندا به عنوان سومین برند خودروسازی ژاپن؛ روز دوشنبه پیش‌بینی سود خالص سالیانه خود را افزایش داد و به 3.95 میلیارد دلار رساند. علت افزایش میزان پیش‌بینی درآمد خالص سالیانه هوندا؛ فروش جهانی بسیار خوب محصولات این کمپانی در کشور چین است.

honda

همچنین انتظار می‌رود که کمپانی هوندا، هزینه‌های تولید و کیفی محصولات خود را کاهش دهد، تا خسارات مربوط به ایربگ‌های تاکاتا جبران شود. هم‌اکنون تقاضا برای محصولات هوندا در بازار کشور چین، حدود 26 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و این کمپانی در طول 9 ماه، بیش از 872 هزار خودرو در بازار چین فروخته است. این آمار نشان‌دهنده افزایش دو برابری فروش خودروهای هوندا در بازار چین؛ به خصوص مدل Civic  از محصولات هوندا است.

این آمار و ارقام عجیب هوندا را وادار کرده است که پیش‌بینی بلند مدت فروش محصولاتش در قاره آسیا را از 11 درصد به 22 درصد برساند. فروش جهانی هوندا، وضعیتی مشابهه فروش خودروهای هوندا در بازار چین دارد و حدود 5 درصد افزایش داشته است.

 معاون اجرایی کمپانی هوندا، آقای Kuraishi said؛ در جمع خبرنگاران درباره میزان فروش و افزایش پیش‌بینی درآمد خالص هوندا گفته است: «ما شاهد تاثیر مثبت محصولات جدید کمپانی هوندا هستیم. Civic فروش خوبی در شمال و جنوب امریکا و چین داشته است. همچین در بازار چین شاهد افزایش چشمگیر تقاضا برای خرید شاسی‌بلند XR- V هستیم».

سرعت رشد فروش محصولات هوندا در سگمنت‌های مختلف در بازار کشور چین؛ این کمپانی ژاپنی را مجاب به برنامه‌ریزی برای ساخت یک کارخانه جدید در کشور چین، با همکاری و مشارکت کمپانی دانگ‌فنگ کرده است.

هوندا حدود 40 درصد از تولیدات خود را در شمال امریکا به فروش می‌رساند؛ اما رشد تقاضای چینی‌ها برای خرید محصولات هوندا فراتر از حد انتظار کمپانی ژاپنی بوده و تقریبا میزان فروش محصولات هوندا در بازار کشور چین و شمال آمریکا، با یکدیگر برابری دارد!

Kuraishi می‌گوید: «در حال حاضر، به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالات‌متحده و در گذشت پادشاه تایلند حضور ما در این دو کشور ضعیف‌تر از گذشته شده است. ما معتقد هستیم که عوامل زیادی در فروش محصولات کمپانی هوندا تاثیر گذار هستند و به همین دلیل رویکردی محتاطانه  در پیش گرفته‌ایم».

همچنین کمپانی هوندا یک کارخانه در بریتانیا با ظرفیت تولید 140 هزار خودرو در سال را در اختیار دارد که محصولاتی مانند؛ CR-V و Civic را تولید کرده و نیمی از تولیدات خود را به اتحادیه اروپا صادر می‌کند. هوندا هیچ برنامه‌ای برای کارخانه خود در بریتانیا ندارد و تصمیم‌گیری درباره این کارخانه را به آینده موکول کرده است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا