مکمل بنزین
گوناگونخبر

یک Corvette با قدرت ۵۰۰ اسب بخار که شورولت چیزی درباره آن نگفته بود!

1438964439-l88به‌ندرت پیش می‌آید که تولید کننده‌ای یکی از محصولاتش را تبلیغ نکند، به‌خصوص اگر آن محصول یکی از بهترین محصولاتش باشد؛ اما رویکرد شورولت در مورد اتومبیل Corvette Stingray L88 مدل ۱۹۶۹ یک استثنا بود.

شورولت Covette l88 که با معیارهای امروزی هم یک محصول ارزشمند و پرقدرت به حساب می‌آید تصویری از  رویاهای Arkus-Duntov، مدیر اجرایی جنرال موتورز در سال ۱۹۶۷ بود  که به یک موتور ارتقا یافته  427-Cubic-Inch V-8 مجهز شده بود و بر اساس مشخصات رسمی اعلام شده توسط کمپانی، نیرویی برابر با ۴۳۵ اسب بخار تولید می‌کرد؛ در حالی که نیروی تولید شده توسط آن در واقع بین ۵۴۰ تا ۵۸۰ اسب بخار بود، در نتیجه می‌توانستید با این اتومبیل مسیری ۴۰۰ متری را در حدود ۱۱ ثانیه طی کنید!

امکان سفارش دادن Covette l88 با آپشن‌های خاصی از جمله سیستم تعلیق، سیستم انتقال نیرو و ترمزهای ارتقا یافته هم وجود داشت: در حالی که از امکاناتی اولیه مانند رادیو یا کولر خبری نبود!

1438964474-l8821

با این که Covette l88 در شمار محدودی تولید شد، Arkus-Duntov با تمرکز بر روی تیم های اتومبیل‌رانی، بیشتر آنها را برای شرکت در مسابقات مورد استفاده قرار داد و با این کار جنرال موتورز مردم را از خرید این اتومبیل ناامید کرد، هرچند که شاید l88 با نیروی بسیار زیادش زیاد هم مناسب استفاده در خارج از میدان مسابقه نبود.

Covette l88 تا پایان سال ۱۹۶۹ در مجموع به تعداد ۲۱۶ دستگاه تولید شد. نمونه‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید، مدل ۱۹۶۹ است و در حراجی Rick Cole عرضه شده و کیلومتر شمارش عدد ۴۱۴۶ را نشان می‌دهد و جدا از کارکرد بسیار کمش، بسیار پر ابهت و هیجان انگیز است چون کاملا اورجینال بوده و تاکنون مورد بازسازی قرار نگرفته و در مسایقات اتومبیل رانی ایالت میشیگان نیز شرکت داشته است. پیش‌بینی می‌شود این اتومبیل با قیمتی بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ هزار دلار به فروش برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا