مکمل بنزین
گوناگونخبر

سیستم ضد فرمان گریزی فورد؛ انحراف بیش از حد ممنوع!

بسیاری از خودروهای امروزی؛ به ترمزهای اضطراری خودکار مجهز هستند؛ در چنین شرایطی کمپانی فورد، سیستمی جهت کنترل فرمان ارائه کرده، که به مراتب بهتر و شاید مفیدتر از سیستم‌ ترمز اضطراری است! کمپانی فورد در حال حاضر مشغول تکمیل فناوری جدید خود به نام Evasive Steering Assist یا ESA بوده که در هنگام تصادفات و انحرافات ناگهانی، به هدایت بهتر خودرو کمک خواهد کرد.

این سیستم با استفاده از یک دوربین و رادار ردیابی، بر عبور و مرور و سرعت دیگر خودروها نظارت می‌کند. سیستم مذکور در صورت تشخیص وقوع حادثه، آن را به راننده هشدار می‌دهد و در صورت عدم پاسخگویی راننده؛ به طور خودکار اقدام به ترمز کردن خواهد کرد؛ تا به اینجای کار همه چیز همانند سیستم ترمز اضطراری است؛ اما اگر  یک حادثه ناگهانی رخ بدهد شما چه می‌کنید؟ یا سیستم ترمز اضطراری به شما کمک می‌کند و از برخورد خودروی شما با دیگر خودروها جلوگیری خواهد کرد؟

در چنین شرایطی رانندگان به شکل غریزی و  با حرکت دادن سریع فرمان می‌خواهند از برخورد احتمالی جلوگیری کنند؛ اما بیشتر رانندگان توانایی مانور ناگهانی با خودروی خود را نداشته و نمی‌دانند که تا چه حد باید فرمان را بچرخانند و به کدام سمت بروند. در اینجا سیستم فورد فعال شده و فرمان خودرو را برای جلوگیری از برخورد با موانع حرکت داده و خودرو را به بهترین مسیر موجود برای اجتناب از برخورد هدایت می‌کند.

1478266308-swerve_new

برخی در چنین مواقعی مبهوت شده و توانایی لازم را برای حرکت دادن فرمان ندارند؛ اما سیستم ESA کمپانی فورد به آنها کمک می‌کند تا صدمه جدی نبینند. فورد می‌گوید که در حال حاضر مشغول کار و بررسی برای بهبود سیستم مذکور و تصمیم گیری‌های بهتر و سریع‌تر آن است. علاوه بر اینها، سیستم ESA کمپانی فورد؛ با استفاده از دوربین و داده‌های GPS به راننده هشدار می‌دهد که مسیر پیشروی او اشتباه یا یک طرفه است. فورد جدول زمانی دقیقی برای رونمایی از فناوری‌های جدید خود ارائه نداده است؛ اما به احتمال زیاد تا دو سال آینده، شاهد به کارگیری سیستم مذکور در خودروهای فورد خواهیم بود.

تکنولوژی فورد باعث امن‌تر شدن خودروها شده و به ساخت خودروهای خودران کمک خواهد کرد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا