مکمل بنزین
گوناگونخبر

لامبورگینی آونتادور SV LP 750-4 رودستر رونمایی شد

معرفی‌های پبل بیچ پایانی ندارد. پس از معرفی دو ماشین جدید لکسوس و کانسپت بی‌ ام‌ و M4 GTS، حالا نوبت به لامبورگینی رسیده تا از نسخه جدید آونتادور به نام LP750-4 Super veloce که یک رودستر است، رونمایی کند.

به لطف استفاده از فیبرکربن در سقف جداشدنی، وزن این رودستر ۵۰ کیلوگرم کمتر از نسخه استاندارد LP 700-4 و به میزان ۱۵۷۵ کیلوگرم است. لامبورگینی می‌گوید این سقف دو تکه تنها ۱۲ کیلوگرم به وزن خودرو خواهد افزود و به کمک یک سیستم جدا سازی سریع، قابل حذف شدن است.

lamborghini-aventador-lp-750-4-sv-roadster-rear

Super veloce به معنای فوق سریع، واقعا لقبی درخور این ماشین با موتور ۶.۵ لیتری V12 است که البته در مدل کوپه نیز همین موتور قدرت نمایی می‌کند. اگزوز جدید و چند ویژگی دیگر باعث شده‌اند که ۵۰ اسب‌بخار به توان موتور افزوده شود و هم اکنون، قلب تپنده این خودرو می‌تواند ۷۴۰ اسب‌بخار را تولید کند و گشتاور نیز به رقم ۶۹۰ نیوتون‌متر خواهد رسید.

اما تولید قدرت بالا به معنای کامل بودن نیست و این گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ متحرک است که خشم و قدرت این گاو وحشی را به کف جاده‌ها منتقل خواهد کرد.

lamborghini-aventador-lp-750-4-sv-roadster-interior

آونتادور رودستر می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر‌ بر ساعت را تنها در ۲.۹ ثانیه طی کند و برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز تنها به ۸.۸ ثانیه زمان نیاز دارد و در نهایت عقربه سرعت بر روی ۳۵۰ خواهد ایستاد.

آونتادور رودستر LP750-4 تنها در تعداد محدود ۵۰۰ دستگاه تولید خواهد شد. هم اکنون لامبورگینی سفارشات را دریافت می‌کند ولی مشتریان تا سال ۲۰۱۶ نمی‌توانند پشت فرمان این ماشین که نزدیک ۹۰۰ هزار دلار ارزش دارد، بنشینند.

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا