مکمل بنزین
خبر

احتمالا لامبورگینی بعدی نسخه محدود شده یک فراری هیبریدی است

کمپانی لامبورگینی به تازگی در اطلاعیه اعلام کرده است که از نسخه محدود یکی از سوپر خودروهایش، در نمایشگاه این هفته Monterrey برای گروهی خاص از مشتریان رونمایی خواهد کرد. گزارش‌ها خبر از طراحی جدید اتاق این شاهکار می‌دهد و این خودرو مرموز احتمالا در نمایشگاه خودرو ژنو که در ماه مارس 2016 میلادی برگزار خواهد شد، برای عموم رونمایی می‌شود.

ronan-glon-2015-lamborghini-aventador-roadster-31-970x0

این کمپانی هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص این تولید جدید نداده است، اما شواهد نشان می‌دهد این خودرو از نوع هیبریدی بوده و احتمالا چیزی شبیه به La Ferrari، McLaren P1 و پورشه 918 اسپایدر است. اگر این خبر صحت داشته باشد، باید بگوییم که لامبورگینی خیر دیر به جمع سایر خودروسازان بزرگ در این زمینه پیوسته است.

البته هر سه خودروی هیبریدی دیگر نامبرده نیز هنوز تنها نام‌های بزرگی هستند که به مرحله تولید اولیه رسیده‌اند. فراری و مک لارن در حال تولید نسخه‌های قدرتمندتر هستند و نسخه‌های معرفی شده در حد نمونه‌های ساده‌اند. البته این بدان معنی نیست که لامبورگینی نمی‌تواند اولین تولید تمام و کمال را وارد بازار کند. اصلا شاید این تاخیر لامبورگینی برای این بوده است که بتواند نسخه‌ای کامل و اساسی را تولید و روانه بازارهای جهانی کند.

انتخاب یک موتور هیبریدی برای این محصول غول‌پیکر قدرتمند کمی عجیب است. لامبورگینی پیش از این مدل Asterion LP910-4 را در سال 2014 و در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی کرد، اما هیچ صحبتی مبنی بر هیبریدی بودن این خودرو نکرد.

البته این کمپانی اعلام کرده است که Asterion در حد یک کانسپت باقی خواهد ماند و قرار دادن یک موتور هیبریدی بر روی چنین محصولاتی، به عنوان آخرین راه حل مشکل سوخت برای این کمپانی است؛ اما به نظر می‌رسد که این دوران آغاز شده است و لامبورگینی باید آرام آرام به سراغ این نوع موتورها برود.

لامبورگینی تاکنون خودروهای زیبا و خاص زیادی را طراحی و به تولید رسانده است، اما این محصولات قابل قیاس با محصولات فراری، مک لارن و پورشه نیست. حال که این روزها تولید خودروهای هیبریدی بر سر زبان‌هاست، شاید لامبورگینی بتواند با سرعت بیشتری به رقبایش نزدیک شود.

البته لامبورگینی برای این پروژه برنامه‌های خاص خود را دارد و طبق گفته مسئولینش، تنها برای گروه محدودی از مشتریان خاصش این خودروها را تولید خواهد کرد. شاید باقی خودروهای تولید شده در پارکینگ این کمپانی بماند تا در زمانی عالی وارد بازارهای جهانی شود!

همچنین خبرها نشان می‌دهد که لامبورگینی در نظر دارد تا دو نسخه جدید از Huracan را در نمایشگاه ژنو رونمایی کند. یک نسخه Convertible از نوع Huracan Spyder و دیگری نسخه با قابلیت RWD که می‌تواند جایگزین گالاردو بالبونی قدیمی‌ شود!

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا