Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

سلام آمریکای شمالی به جیپ کامپس

جیپ کامپس به تازگی در نمایشگاه ۲۰۱۷ خودروی لس‌آنجلس برای معرفی به بازار آمریکای شمالی رونمایی شد. این مدل قرار است جایگزنی برای مدل پیشین و البته جیپ پاتریوت شود. خودروی مذکور اولین مدلی است که در کارخانه جسیپ در برزیل تولید می‌شود و رونمایی از آن نه تنها جلوه‌ای از اهداف بزرگ شرکت است، بلکه نمایشی خارق‌‌العاده از تمرکز جیپ روی بازار جهانی است.

با چرخان همراه باشید.

مدل کامپس با قدرت تمام برای بازار آمریکا در سال ۲۰۱۷  معرفی شد، رونمایی از این خودرو اخیرا در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس صورت گرفت.

جیپ کامپس در بازار ایالات متحده با یک پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر عرضه خواهد شد. این پیشرانه ۱۸۰ اسب بخار قدرت دارد و حداکثر گشتاور تولیدی آن  ۱۷۵ پوند فوت است. با چنین گشتاوری، کامپس می‌تواند باری به وزن ۹۰۰ کیلوگرم را با خود یدک بکشد. بسته به نوع پیشرانه و جعبه‌دنده‌ی انتخابی برای کامپس، سازنده ادعا می‌کند که مصرف سوخت ترکیبی این خودرو چیزی در حدود ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر است. این خودرو به یک جعبه‌دنده‌ ۹ سرعته‌ خودکار و سیستم استارت/استاپ مجهز است.

علاقه‌مندان این خودرو می‌توانند سه نوع جعبه‌دنده را برای خودروی خود انتخاب کنند. مدل دیفرانسیل جلو را می‌توان با یک جعبه‌دنده‌ ۶ سرعته‌ دستی یا یک جعبه‌دنده‌ شش سرعته‌ خودکار سفارش داد. برای مدل چهارچرخ محرک دو دیفرانسیل نیز امکان انتخاب جعبه‌دنده‌ ۶ سرعته‌ی دستی یا یک نمونه‌ی ۹ سرعته‌ خودکار وجود دارد.

این خودرو با چرخ‌های تهاجمی، ناهموار و سیاه و سفیدش منحصربه‌فرد شده و با یک سیستم تعلیق با زاویه رویکرد ۳۰ درجه، به اندازه کافی چشم‌ها را خیره کرده است.

این خودرو به سیستم چهارچرخ محرک اختصاصی جیپ با نام Jeep Active Drive Low مجهز شده است که قبلادر مدل تریل هاوک نیزعرضه شده بود. ضریب انتقال نیرو در این سیستم ۲۰:۱ است. سایر مدل‌های چهارچرخ محرک عادی جیپ کامپس به سیستم چهارچرخ محرک Jeep Active Drive استاندارد مجهز هستند.

مدل کامپس نیز به امکانات آفرود مجهز شده است. از بین این امکانات می‌توان قلاب یدک کشی تریلر، ارتفاع افزایش‌یافته‌ خودرو، سیستم کنترل پایین آمدن از تپه و سیستم انتخاب حالت رانندگی مخصوص جیپ را نام برد. همچنین کاپوت این خودرو از موادی که بازتاب نور ندارند پوشیده شده و رینگ‌های ۱۷ اینچی آن مجهز به تایرهای آفرود هستند؛ وجود این رینگ‌ و لاستیک‌ها سبب شده تا کامپس توانایی عبور از آبی به عمق ۵۰ سانتیمتر را داشته باشد.

جیپ کامپس

از دیدگاه بصری، کامپس به لطف طراحی‌های شیک، بسیار جدید است. از جمله بارزترین تغییرات چراغ‌های جدید و پنجره‌های متفاوت، سقف پایین و طراحی ستون باریک‌تر است.

برای طراحی قسمت جلوی کامپس جدید از طراحی گرند چروکی، پرفروش‌ترین خودروی برند جیپ الهام گرفته شده است. به طوری که چراغ‌های کوچک ال‌ای‌دی، چراغ‌های جلو و پنجره مشبک مستطیل شکل جلوی این خودرو همانند مدل چروکی است. گرچه رقابت در سال‌های اخیر شدید شده است، اما با تولید کامپس جدید موقعیت جیپ در بازارها بهبود خواهد یافت.

فضای داخلی طعم و مزه مدرنیته خاصی را به دست آورده است. علاوه بر این، این سامانه به دو صفحه نمایش مرکزی  با ابعاد  ۵ و ۸.۴ اینچی  مجهز شده که، صفحه نمایش دوم این سیستم در حقیقت در پشت آمپر خودرو و در میان نشان‌دهنده‌ها قرار دارد.

در داخل کابین کامپس می‌توانید آخرین فناوری‌های گروه فیات کرایسلر را مشاهده کنید که شامل سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی  به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو می‌شود و توانایی یکپارچه‌سازی با تلفن همراه هوشمند را نیز دارد.

برای این خودرو تجهیزات ایمنی نسبتا کاملی در نظر گرفته شده است که به گفته‌ جیپ شامل ۷۰ نوع سیستم‌ ایمنی فعال و غیرفعال است. تجهیزات ایمنی این خودرو سیستم‌های کمکی رانندگی، هفت عدد کیسه‌ هوا  استاندارد و سامانه‌ پیشگیری از چپ شدن خودرو را شامل می‌شود.

خریداران این مدل می‌توانند خودروی خود را در چهار تیپ مختلف انتخاب کنند که شامل تیپ‌های اسپرت، لتیتود، لیمیتد و تریل هاوک است.

جیپ کامپس در چهار کشور برزیل، چین، هند و مکزیک به تولید خواهد رسید که نسخه‌های در نظر گرفته‌شده برای بازار آمریکای شمالی توسط کارخانه‌ مکزیک تأمین خواهند شد. فروش این خودرو از سه‌ماهه‌ اول سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.