مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از لیفان X80 در نمایشگاه گوانگژو چین!

لیفان X80 جدید ترین محصول این شرکت چینی است که طراحی قابل قبولی دارد. لیفان X80 یک شاسی بلند با سایز بزرگ است که برای مقایسه می‌توان آن را از نظر ابعاد با تویوتا پرادو مقایسه کرد. لیفان X80 بزرگترین خودروی طراحی شده توسط لیفان است.

با چرخان همراه باشید.

 قبل از اینکه هرگونه بحث فنی بهتر است کمی از خوب و بد X80 بگوییم، باید اول نگاهی به قیمت آن بیندازیم. اعلام شده است که لیفان X80 بین ۱۰۰ هزار تا ۱۳۰ هزار یوآن قیمت خواهد داشت که به پول ایران، چیزی بین ۵۵ میلیون تومان تا ۷۱.۵ میلیون تومان می‌شود.

ابعاد این شاسی‌بلند ۴۸۷۰/۱۹۳۲/۱۷۴۶ میلی‌متر و فاصله محوری آن ۲۷۹۰ میلی‌متر است که نشان می‌دهد که این خودرو یک شاسی‌بلند سایز متوسط است. بااین‌وجود سایت chinaautoweb اصرار دارد که این خودرو را یک SUV فول سایز بداند و آن را با تویوتا پرادو در یک کلاس قرار داده است.

x80

لیفان برای پیشرانه این خودرو دو مدل موتور ساخته شده توسط میتسوبیشی را پیش‌بینی کرده است ،لیفان X80 از یک موتور ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۶۵ اسب بخار بهره می‌برد. یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و یک موتور ۱.۸ لیتری توربو نیز در آینده در دسترس خواهند بود. در نسخه فول، انتقال قدرت توسط یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ انجام می‌شود؛ هرچند که در نسخه پایه، این قدرت توسط یک جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

lifan-x80-4-660x463

این موتور‌ها سابقه طولانی در صنعت خودروی چین دارند، زیرا طراحی و تولید این موتور درشرکت هوا و فضای میتسوبیشی موتورز چین انجام شده و تاکنون در بسیاری از کراس اوور‌ها و وانت‌های تولیدی در چین استفاد شده است.

X80 یک SUV است که قرار است در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ وارد بازار چین شود تا پرچم‌دار آینده لیفان باشد.

در نمای کناری بیش از هر چیز کوچک بودن سایز رینگ‌ها به چشم می‌آید. در کنار آن، ضخامت ستون D به نظر بسیار بیش از حد است.

در نمای جلو X80 از جلوپنجره شش‌ضلعی بزرگی بهره می‌برد که در ساخت آن هیچ صرفه‌جویی در استفاده از کروم انجام نشده است و نتیجه کار ظاهری مدرن و اسپرت بوده است. نمای جلوی X80 را می‌توان به‌طورکلی ترکیبی از تویوتا هایلندر و هیوندای سانتافه دانست.

lifan-x80-2-660x403

نمای عقب را می‌توان در مجموع قابل قبول ارزیابی کرد. سپر حجیم ظاهری عضلانی به خودرو داده و وجود دو خروجی اگزوز نیز قرینگی عقب را تکمیل کرده است. هرچند که شیشه عقب بسیار کوچک است و کمکی به راننده در جهت دانستن اتفاقات پشت سر نمی‌کند. البته آینه‌های بغل آن‌قدر بزرگ هستند که راننده بتواند بر روی آن‌ها حساب کند.

lifan-x80-6-660x487

با نگاه دقیق‌تر به فضای داخلی، ترکیبی از پلاستیک و طرح چوب را خواهیم دید که نمای قابل قبولی را ایجاد کرده‌اند. یک مانیتور بزرگ در وسط داشبورد به چشم می‌خورد و کلیدهای تهویه مطبوع و سیستم صوتی در زیر آن قرار دارند.

صفحه کیلومتر X80 قطعاً بهترین صفحه کیلومتری است که لیفان تاکنون طراحی کرده است. نورپردازی خوب و استفاده از المان‌های گرافیکی جلوه مناسبی را درچشم راننده ایجاد می‌کنند.

شرکت لیفان دو کرراس اوور دیگر با نام های X70   و X40 را در این نمایشگاه رونمایی خواهد کرد .البته این شرکت عنوان کرده این دو مدل بصورت مفهومی است و فعلا قصد تولید این خودروها را ندارد.

lifan-x80-5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا